Producătorii de baterii pentru mașinile electrice sunt într-o adevărată cursă contra-cronometru pentru realizarea de acumulatori care să ofere autonomii reale cât mai mari și care să se încarce cât mai repede.
„Războiul” mașinilor electrice: Huawai brevetează bateria de 3.000 km, Xiaomi, una de 1.200 km
Huawei, de exemplu, și-a intensificat ambițiile în materie de stocare avansată a energiei cu un brevet pentru o baterie solidă pe bază de sulfură, care oferă o autonomie de până la 3 000 de kilometri și o încărcare ultra-rapidă în doar 5 minute.
Dezvoltarea semnalează un efort semnificativ din partea gigantului tehnologic chinez de a se impune în peisajul bateriilor în stare solidă care evoluează rapid.
Citește și: China își asigură „monopolul” pământurilor rare pentru mașini electrice cu grupări paramilitare
Brevetul Huawei prezintă o arhitectură de baterie în stare solidă cu densități energetice între 400 și 500 Wh/kg, de două până la trei ori mai mari decât cele ale celulelor litiu-ion convenționale.
De asemenea, brevetul detaliază o nouă abordare pentru îmbunătățirea stabilității electrochimice: „doparea” electroliților de sulfură cu azot pentru a aborda reacțiile secundare la interfața litiului, un obstacol de lungă durată în calea comercializării bateriilor pe bază de sulfură.
Proiectul Huawei vizează creșterea siguranței și a duratei de viață prin atenuarea degradării la această joncțiune critică.
Implicarea Huawei în cercetarea bateriilor solide reflectă o tendință mai largă în rândul companiilor chineze din domeniul tehnologiei și al automobilelor.
Deși Huawei nu produce baterii pentru mașinile electrice, a arătat un interes tot mai mare pentru materialele și tehnologiile pentru baterii. La începutul anului 2025, de pildă, compania chineză a depus un brevet separat privind sinteza electroliților sulfurați - un material cheie cunoscut pentru conductivitatea sa ridicată, dar și pentru costul ridicat, care depășește uneori prețul aurului.
Citește și: Test cu 8 dintre cele mai noi și apreciate mașini electrice, în traficul real din România
Și gigantul chinez Xiaomi, care mai nou a intrat puternic și pe piața mașinilor electrice, a anunțat un brevet pentru o baterie de tip solid-state, destinată vehiculelor electrice.
Potrivit companiei, noua tehnologie ar putea asigura o autonomie de peste 1.200 de kilometri CLTC (echivalentul WLTP în China).
Bateria brevetată de Xiaomi se bazează pe o arhitectură solid-state și adoptă un design inovator CTB (cell-to-body), în care celulele sunt montate invers și integrate direct în structura vehiculului. Acest aranjament permite o densitate energetică mai mare, reducând pierderile de spațiu și greutate.
Suportul integrat (car‑to‑body) cu celule montate invers optimizează densitatea energetică (circa 78% eficiență de integrare), permițând pachete de până la 150 kWh, suficient pentru o autonomie teoretică de circa 1.200 km, măsurată în ciclul chinezesc CLTC.