Prima mașină hibridă fabricată în România: Ford Puma, al doilea model „Made in Craiova”

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 03.04.2019 - 10:47

Pe model Mitsubishi, care a reîncarnat modelul sport Eclipse sub forma SUV-ului Eclipse Cross, Ford readuce în prim plan numele Puma, purtat de un coupe micuț pe baza lui Fiesta. Ford Puma va fi al doilea model produs la Craiova și va avea în premieră o versiune hibridă.

SHARE

Ford a confirmat oficial, în cadrul unui eveniment de amploare desfășurat la Amsterdam, în care a fost prezentată noua stretegie electrificată a mărcii, precum și a treia generație a SUV-ului Ford Kuga și noul Ford Explorer, că al doilea model produs în fabrica sa de la Craiova va fi Ford Puma. Mașina va avea inclusiv o versiune mild-hybrid, cu un sistem electric de 48 de volți.

Prima imagine a lui Ford Puma relevă elemente importante de design, implicit blocurile optice distinctive, liniile atletice, seducătoare și aerodinamice și statura înălțată. Noul SUV/crossover ”Made in Craiova” dezvoltat pe platforma lui Fiesta se alătură, astfel, gamei ”cocoțate” Ford la nivel european, care include Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge și noul Explorer, și va fi poziționat, cumva, între EcoSport (portbagaj de 356 litri) și Kuga, oferind, de exemplu, un portbagaj de 456 de litri.

Dezvoltat pentru a se ridica la nivelul cerințelor și pentru a depăși așteptările celor care își doresc un spațiu flexibil pentru bagaje, Puma vine cu o soluție inovatoare de depozitare, concepută în urma discuțiilor cu clienții și oferă un portbagaj versatil, capabil să găzduiască două genți de golf așezate în poziție verticală.

Tehnologia Ford EcoBoost Hybrid va optimiza eficiența lui Puma la nivelul consumului de combustibil*, oferind în același timp un răspuns incisiv și performanțe ridicate, cu un vârf de putere de 155 CP. Un starter/generator integrat antrenat prin curea (BISG) înlocuiește clasicul alternator, permițând recuperarea și stocarea energiei care de obicei se pierde în timpul frânării și rulării libere (coasting). Astfel, sistemul încarcă un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volți răcit cu aer.

BISG se comportă și ca un motor electric, completându-se impecabil cu motorul 1.0 EcoBoost cu trei cilindri. Acesta utilizează energia înmagazinată în baterii pentru a schimba sursa cuplului (fenomen care reduce sarcinile asupra motorului pe benzină pentru a maximiza economia de carburant) și pentru a suplimenta cuplul (ceea ce crește cuplul maxim dezvoltat de sistemul de propulsie, optimizând performanțele).

Puma va intra în vânzare la finalul acestui an și va fi produs în condiții excepționale de calitate și profesionalism la uzina Ford din Craiova, în urma unei investiții începute în anul 2008, care astăzi totalizează aproape 1.5 miliarde de euro.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.