TEST Peugeot 2008 GT Line 1.5 BlueHDI 130 CP AT8 - Prêt-à-porter

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 02.11.2020 - 12:10

În războiul din segmentul „B“ al SUV-ulețelor urbane, Peugeot, cea mai veche marcă auto din lume, mizează pe puterea seducției unui mix de design exterior/interior coborât parcă direct de pe podiumul de prezentare a unei colecții de modă „prêt-à-porter“, inovații și rafinament.

SHARE

A doua generație Peugeot 2008 nu mai are nicio legătură cu modelul din 2013, care aducea mai mult cu un mini-hatch cocoțat.

Acum, modelul este un crossover/SUV-uleț urban cu normă întreagă, care a luat tot ce era mai bun în materie de design și nu numai, atât de la coupé-ul în patru uși Peugeot 508, cât și de la fratele mai mare Peugeot 3008, de care îl despart doar 7 centimetri în lungime.

Noul 2008 este cu 14 centimetri mai lung decât primul model, lăudându-se cu o lungime de 4,30 metri și un portbagaj cu o capacitate de 405 de litri (+55 litri).

Ca idee, pentru a poziționa cât mai clar 2008-ul în segment, hatchback-ul compact Peugeot 308 are 4,25 metri lungime, iar Volkswagen-ul T-Roc, de exemplu, unul dintre adversarii redutabili ai 2008-ului, este mai scurt cu aproape 7 centimetri, având o lungime de 4,234 metri.

Dar are porbagaj de 445 de litri. Mazda CX-3, SUV-ulețul care până la apariția celei de-a doua generații Peugeot 2008 își admira cam singur în oglindă liniile seducătoare ale caroseriei, are 4,275 metri lungime și un portbagaj de 350 de litri, în timp ce Mazda CX-30 urcă la 4,295 metri lungime și un portbagaj de 430 de litri.

Best-seller-ul din segmentul „B“ al SUV-ulețelor urbane, Renault Captur are 4,227 metri lungime (noul model) și portbagaj de 406 litri (422 litri pentru versiunile fără sistem mild-hybrid și 265 litri în cazul plug-in hybrid-ului).

Să revenim însă la mixul de design, inovații, rafinament și la ambițiile Peugeot. În general, cum gusturile nu se discută, mă abțin să-mi dau cu părerea despre design.

Dar Peugeot-ul 2008 chiar este o apariție „chic“, iar „colții“ luminoși de felină, care încadrează calandrul uriaș pe post de lumini de zi LED, sensibilizează orice privire. Iar arhitectura habitaclului și mai ales planșa de bord cu instrumentar i-Cockpit 3D completează cu succes liniile exterioare.

Ca să fie limpede, prefer la orice oră „ceasurile“ analogice display-urilor, dar i-Cockpit 3D este măcar ieșit din comun, chiar dacă citirea informațiilor afișate pe mai multe planuri necesită puțin timp de adaptare.

În ceea ce privește finisajele, mate­rialele și rafinamentul, ca și în cazul altor modele din Grupul PSA, cel cu „leul“ pe capotă ține coada sus, ca orice felină care se respectă.

Nu aș putea să vă răspund 100% de ce, dar, cel puțin în ceea ce privește mixul „design & calitate percepută“, Peugeot-urile țintesc foarte sus, chiar dacă în grup există și brand-ul DS, care se dorește poziționat mai sus.

Viața la bord

Cum în acest segment orice centimetru contează, dimensiunile generoase ale exteriorului Peugeot-ului 2008 se răsfrâng direct asupra confortului pasagerilor. Poziția la volan este ușor sportivă, iar scaunele profilate de pe versiunea GT Line oferă un bun suport lateral.

Ca și la alte Peugeot-uri, volanul mic și teșit, ca de PlayStation, necesită un timp de adaptare. Iar controller-ul tip manetă pentru pilotul automat, tipic Peugeot, pe care nu-l poți acționa în siguranță pe autostradă decât ghicind pe pipăite, este la locul lui, de parcă francezii ar avea ochi în buricele degetelor.

Pe lângă instrumentarul i-Cockpit 3D, punctul principal de atracție al habitaclului este „claviatura etajată“ de pe consola centrală.

26.180 €   

este prețul de bază pentru
Peugeot 2008 GT Line 1.5 BlueHDI
130 CP AT8, TVA inclusă

Dacă pentru sistemul audio a fost păstrat un potențiometru tip rotiță, iar primul rând de butoane operează ca niște clape, cel de-al doilea rând are butoane sensibile la atingere (scaune încălzite, climatizare, navigație, etc.).

Așa, jucându-mă cu butoanele, am descoperit că pe noul 2008 a dispărut climatizarea pe două zone, chiar dacă prețul mașinii a crescut considerabil.

În spate, doi adulți pot călători confortabil pe bachetă și, la nevoie, încap fără probleme și trei. Dar designul seducător al mașinii, cu montanți puternici și o linie mediană ce urcă spre hayon, are și un neajuns.

Vizibilitatea în spate este destul de limitată, manevrele în marșarier bazându-se pe oglinzile laterale și camera de marșarier, dar care are o rezoluție foarte slabă.

Probabil ultimul zumzăit de diesel

Construit pe platforma modulară multi-energie CMA a Grupului PSA, la fel ca Opel Corsa F, noul Peugeot 208, noul Opel Mokka și DS3 Crossback, noul 2008 poate fi echipat în momentul de față cu trei motoare pe benzină (100, 130 și 155 CP), două diesel-uri (100 și 130 CP) și un sistem 100% electric – e-2008 (136 CP).

Dar având în vedere trendul actual de eliminare a diesel-urilor, trend la care s-a aliniat și Dacia în cazul noilor modele Logan și Sandero, unitatea diesel de 1.5 litri de pe 2008-ul GT Line testat s-ar putea să dispară din configurator.

Păcat! Nu sunt fan diesel, dar motoarele diesel de ultimă generație sunt în multe cazuri mai prietenoase cu mediul decât cele pe benzină (2008 GT Line 1.5 BlueHDI 130 emite 125 g CO2/km), iar avantajul consumului redus de carburant, fără pic de electrificare, nu poate fi negat.

Cei 130 de cai și cuplul de 300 Nm, disponibil de la turații joase (1.750 rpm), fac 2008-ul GT Line destul de vioi. Iar cutia de viteze automată, cu 8 trepte, schimbă lin, aproape imperceptibil, și repejor.

În cazul unui stil de condus mai alert, folosiți cu încredere padelele și schimbați manual treptele, însă, modul „Sport“ nu face decât să bulverseze în multe cazuri creierul electronic. Iar motorașul merită un plus la rafinament, zumzăitul de diesel fiind abia perceptibil atât în habitaclu, cât și afară, la semafor de exemplu.

Consumul? În traficul din București, Peugeot 2008 GT Line 1.5 BlueHDI 130 AT8 s-a mulțumit cu 5,9-6,0 litri/100 km, iar în regim alert pe autostradă și șosea, cu 5,1-5,2 litri/100 km.

În ceea ce privește dinamica, SUV-ulețul este mai mult setat pe confort. Suspensiile absorb în liniște denivelările, dar nu prea agreează virajele rapide. Iar direcția, chiar dacă se întărește bine la viteze superioare, este mult prea artificială, feedback-ul simțit în volan fiind aproape nul.

Verdict Newsweek

+ Design seducător, interior high-tech, calitatea materialelor și calitatea percepută per ansamblu, confort, farurile full LED.

Preț piperat, comportament rutier plat, lipsit de emoții, calitatea slabă a camerei pentru marșarier, controller-ul pilotului automat.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te