Opel Combo Life 1.5 D AT8 - Lifestyle MPV, cu aptitudini de LCV

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 22.03.2020 - 15:17

Opel a schimbat macazul în cazul celei de-a cincea generații a lui Combo. Noul Opel Combo Life este mai mult un MPV, o mașină de familie multifuncțională, decât o utilitară ușoară (LCV) clasică, chiar dacă se poate achita cu brio și de treburile zilnice.

SHARE

Ținuta de drum confortabilă, design-ul plăcut, spațiul interior generos și tehnologiile îmbarcate confirmă.

Mai scurtă cu peste 25 de centimetri față de un break din clasa compactă, precum Astra Sports Tourer (4.702 mm lungime, portbagaj de 540 litri), și cu o lungime apropiată de cea a unui SUV mediu, ca Grandland X (4.477 mm lungime, portbagaj de 514 litri), versiunea Life scurtă (4.403 mm lungime, portbagaj de 597 litri) a celei de-a 5-a generații Opel Combo constituie o alternativă interesantă pentru cei care se află în căutarea unei mașini bune la toate.

Sigur, Combo Life nu stă pe drum ca un Astra Sports Tourer, nu poate sări borduri ca un Grandland X și nu beneficiază chiar de finisajele celor două modele.

Dar, oferă spațiu interior net superior oricărui break compact, atât pentru pasageri, cât și pentru bagaje, și aproape aceleași dotări în materie de siguranță, confort și conectivitate, este extrem de mane­vrabil în trafic și, la un nivel de echipare aproape similar, are un preț mai atractiv.

Polivalență și ambianță familială

Combo-ul Life testat de Newsweek România avea și transmisie automată cu opt trepte, și IntelliGrip, același sistem de control al tracțiunii de pe SUV-ul „4x2“ Grandland X.

Adică, dacă se ține cont de garda la sol mai mică și de limitele tracțiunii față, Combo Life se descurcă onorabil pe mai multe tipuri de teren.

Sistemul IntelliGrip, cu diferențial electronic care adaptează distribuția cuplului între roți, permite patinarea roților, dacă este necesară, ajustează momentele de schimbare a treptelor de viteză de către transmisia automată, precum și reacția pedalei de accelerație, și oferă mai multe moduri de condus - zăpadă, noroi, nisip sau pe suprafețe umede.

20

de sisteme de asistență
pentru șofer sunt
ascunse sub caroserie

În ceea ce privește transmisia automată cu opt trepte disponibilă în premieră pe Combo, aceasta surprinde deosebit de plăcut.

Cutia schimbă inspirat, lin și destul de repede. Știe să facă inclusiv frână de motor, fără a avea mod „Sport“, ceea ce nu prea am întâlnit la multe modele cu mult mai multe pretenții.

Iar pentru și mai multă precizie, treptele pot fi schimbate manual cu ajutorul padelelor din spatele volanului.

Interiorul joacă și el pe cartea polivalenței, dar și pe cea a ergonomiei și confortului.

Habitaclul este foarte bine organizat, punând la dispoziție multiple spații de depozitare, precum un compartiment în consola centrală în care încape și o sticlă de 1,5 litri sau „sertarul“ atârnat de plafonul portbagajului, cu o capacitate de 36 de litri.

Poziția la volan, mai înaltă decât la un automobil normal și mai joasă decât la un SUV, oferă confort și vizibilitate. Iar cinci pasageri pot călători fără nicio constrângere la bordul lui Combo Life.

Opțional, și versiunea scurtă poate fi dotată cu șapte locuri, dar noi am avut versiunea cu cinci.

O atenție deosebită a fost acordată copiilor, mașina putând fi echipată cu trei scaune centrale individuale în locul bachetei centrale fracționabile 60/40, toate cu sistem Isofix.

Bagaje, echipamente sportive sau marfă? Nicio problemă. Combo-ul scurt cu cinci locuri are un portbagaj de 597 de litri.

Fără a rabata niciun scaun, pe lângă bagaje încape fără probleme o trotinetă nepliată, cu unul dintre scaune rabatat e loc suficient pentru o bicicletă cu roți de 20 de inch, iar cu două scaune rabatate, și pentru un mountain-bike de 29 de inch.

28

de spații de depozitare
există la bord

Cu scaunele spate pliate complet, volumul portbagajului ajunge la 2.126 de litri. Foarte util, pentru facilitarea accesului, hayon-ul imens oferă o lunetă cu deschidere, ca la unele SUV-uri sau break-uri premium.

Butonul de deschidere se află undeva în dreapta celui de deschidere al hayon-ului, deasupra plăcuței de înmatriculare.

Singurul aspect care face notă discordantă cu ideea întregii mașini este calitatea materialelor. Planșa de bord bine organizată și cu instrumentar ușor lizibil pare turnată dintr-o singură bucată de plastic dur.

Iar cea mai neprietenoasă zonă este consola pe care se află comutatorul rotund al cutiei de viteze, butonul de Start/Stop și comutatorul sistemului IntelliGrip. Adică, exact una dintre cele mai folosite zone.

Comportament dinamic

Datorită dimensiunilor compacte, consolei spate extrem de scurte, direcției ușoare, spațiului vitrat generos și, nu în ultimul rând, cutiei automate cu opt trepte, Life-ul scurt se descurcă de minune în traficul urban. Dar, și mai mult îi place la drum.

Motorașul diesel de 1.5 litri, care dezvoltă 130 de cai la 3.750 rpm și un cuplu de 300 Nm la 1.750 rpm, este surprinzător de vânjos, elastic și bine coordonat cu transmisia.

Sigur, mașina nu are vreo pretenție sportivă, însă se avântă sigur și cu tupeu în depășiri. Iar pe autostradă, la viteze de 130-140 km/h, dă impresia că se lipește de drum.

Suspensia moale și confortabilă absoarbe cu brio și fără zgomote suspecte inclusiv denivelările mai pronunțate. Însă, bineînețeles, reversul polivalenței este că mașinii nu îi prea place pe viraje.

19.190 €

este prețul de bază pentru
Opel Combo Life 1.5 D AT8,
TVA inclusă

În ceea ce privește consumul, diesel-ul de 1.5 litri și cutia automată țin cu buzunarul.

În traficul urban, consumul mediu înregistrat s-a stabilizat la 6.7-6.9 litri/100 km, iar la drum am coborât și sub 5.0 litri/100 km.

Condus ceva mai sportiv și la viteze de autostradă, Combo-ul Life nu a sărit de 5.7-5.9 litri/100 km, valori comparabile cu cele ale hatchback-urilor compacte cu puteri echivalente.

Pentru un plus de confort, pasagerii se pot bucura de o priveliște frumoasă datorită plafonului panoramic opțional, care sporește senzația de spațiu și creează o ambianță plăcută și luminoasă.

Inclusiv sub acesta există un spațiu de depozitare ingenios, translucid și iluminat cu LED-uri, care dă pasagerilor impresia că se află la bordul unei aeronave.

Verdict Newsweek România

+ Confort, ambianță și spațiu pentru pasageri și bagaje; volanul încălzit; versatilitatea habitaclului; polivalența mașinii în utilizare; cutie de viteze automată bine setată; acces facil pe scaunele spate, datorită ușilor glisante; tehnologia îmbarcată; preț.

Materialele dure folosite la interior și plasticul anost de pe consola centrală; suspensia destul de moale; design-ul lipsit de logică al portierelor față, la nivelul geamului; direcția destul de ușoară la viteze superioare; pedalele de frână și accelerație prea apropiate.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Aici puteti modifica setarile de Cookie -