O mașină chinezească plug-in a mers 2.208 km cu un plin de benzină și curent. A bătut Toyota Prius

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 28.10.2024 - 16:34
O mașină chinezească plug-in a mers 2.208 km cu un plin de benzină și curent. A bătut Toyota Prius - Foto: SAIC
O mașină chinezească plug-in a mers 2.208 km cu un plin de benzină și curent. A bătut Toyota Prius - Foto: SAIC
O mașină chinezească plug-in a mers 2.208 km cu un plin de benzină și curent. A bătut Toyota Prius - Foto: SAIC
O mașină chinezească plug-in a mers 2.208 km cu un plin de benzină și curent. A bătut Toyota Prius - Foto: SAIC

O mașină chinezească plug-in hybrid a mers 2.208 km cu un plin de benzină și curent, consumând 2,49 litri de benzină la 100 km. A bătut Toyota Prius și a stabilit un nou record Guinness pentru eficiență.

SHARE

Recordul Guinness pentru eficiența consumului de combustibil, de 2,53 l/100 km, stabilit de o Toyota Prius LE (hybrid clasic, fără încărcare la priză), în septembrie 2024, într-o călătorie de 5.168,7 km, de la Los Angeles la New York, nu a rezistat prea mult. 

Citește și: Ce trebuie să facă șoferul dacă se aprinde martorul „țestoasă” în bord? Măsura trebuie luată urgent

O mașină chinezească plug-in a mers 2.208 km cu un plin de benzină și curent, consumând 2,49 litri de benzină la 100 km

Marca Roewe, deținută de grupul chinezesc SAIC, a stabilit un nou record mondial Guinness pentru eficiența consumului și cea mai lungă distanță parcursă de o mașină plug-in hybrid (PHEV) cu modelul Roewe D7 DMH.

Cu plinul de benzină și bateria încărcată complet, un Roewe D7 DMH a reușit să parcurgă o distanță măsurată de 2.208 kilometri, înregistrând un consum mediu de benzină de 2,49 l/100 km.

SAIC a făcut anunțul pe 28 octombrie 2024 și se alătură astfel constructorilor chinezi BYD, Geely și Chery care au acum toate PHEV-uri ce se laudă cu o autonomie combinată de peste 2000 de kilometri.

Noul record mondial Guinness a fost stabilit de un sedan Roewe D7 DMH pe parcursul a patru zile, timp în care a fost condus de la Lanzhou la Urumqi. În acest timp, mașina a trecut prin Jiayuguan, Dunhuang și Turpan, printre alte locuri. Trebuie remarcat faptul că Turpan este folosit în mod obișnuit de producătorii auto chinezi pentru a testa mașinile în condiții de caniculă, deoarece este cunoscut ca având unele dintre cele mai ridicate temperaturi înregistrate în oraș.

Citește și: După i-au copiat pe occidentali, chinezii se copiază între ei. Cum arată copia SUV a lui Xiaomi SU7

Citește și: ANALIZĂ Cât costă plinul mașinii electrice acasă? În România, mult mai scump ca în Bulgaria, Ungaria

Detaliile complete privind condițiile traseului și ale testului nu au fost publicate, dar SAIC a informat că a existat o diferență de temperatură de 30 de grade între zi și noapte. Cea mai scăzută temperatură a fost de -8°C, iar diferența de altitudine a fost de 1.600 de metri.

Roewe D7 DMH este disponibil din noiembrie 2023. Modelul e animat de un sistem plug-in hybrid, cu un motor pe benzină de 1.5 litri, cu o eficiență termică de 43%, un raport de compresie foarte mare, de 16:1 și o putere de 111 CP, și o baterie cu o capacitate de 21,4 kWh legată la un motor electric de 204 CP.

Puterea totală a lui Roewe D7 DMH este de 204 cai. 

Roewe D7 măsoară 4.890 mm lungime, 1.890 mm lățime și 1.510 mm înălțime și are un ampatament de 2.810 mm. Mașina are o greutate de 1.695 kg. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te