Noul Opel Zafira schimbă macazul: trei dimensiuni și până la nouă locuri

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 02.02.2019 - 10:53

Cum epoca monovolumelor este în plin declin din cauza crossover-elor și a SUV-urilor, Opel a decis să schimbe complet macazul în cazul celei de-a patra generații Zafira.

SHARE

Noul MPV nu mai stă pe o platformă de Astra, ci pe una de utilitară, ceea ce îi deschide noi orizonturi.

Prima generație Opel Zafira, Zafira A, a apărut în 1999, în plin avânt al monovolumelor. Dezvoltat pe platforma lui Opel Astra G, modelul de 4,31 metri lungime oferea șapte locuri, dispuse pe trei rânduri, fiind o alternativă mai spațioasă și mai practică pentru Astra-ul break și, chiar, pentru Vectra break. În 2005 și 2011, Zafira B și Zafira C au păstrat rețeta, împărțind platforma cu Opel Astra H și, respectiv, Opel Astra J. Iar în 2017, MPV-ul (Multi Purpose Vehicle) a primit un facelift stilistic și tehnologic cu elemente de la Opel Astra K, ”Mașina Anului 2016”.

Cea de-a patra generație Opel Zafira, lansată luna aceasta, la Salonul Auto de la Bruxelles, a spus, însă, adio ”rețetei Astra”, și s-a reinventat, optând pentru platforma folosită de utilitarele Grupului PSA, precum Citroen SpaceTourer sau Peugeot Traveller, și Toyota ProAce Verso. Avantajele? Grație noii platforme, Zafira Life, cum îi spune acum, oferă de trei lungimi de caroserie, mică (Small) de 4,60 metri, medie (Medium) de 4,95 metri și lungă (Large) de 5,30 metri, fiecare cu până la nouă scaune, interioare mai încăpătoare și versatile și, în premieră, va fi disponibil opțional cu sistem de tracțiune integrală, furnizat de specialiștii off-road de la Dangel. Mai mult, la începutul anului 2021, este programată și o versiune 100% electrică.

Un model, mai mulți adversari

Zafira Life „Small”, care este cu aproximativ 10 centimetri mai scurt decât modelul Zafira C, concurează cu MPV-urile compacte, însă oferă un spațiu net superior, pentru până la nouă pasageri. De asemenea, autovehiculul are un diametru mic de bracaj (11,3 metri), manevrabilitate bună și două uși glisante controlate de senzori care se deschid electric printr-o mișcare din picior, în mod similar hayoanelor modelelor Astra Sports Tourer și Insignia Sports Tourer, o caracteristică unică pentru acest segment.

Modelul Zafira Life „Medium” are un ampatament cu 35 cm mai lung, de 3,28 metri, oferind astfel mai mult spațiu pentru picioare pentru pasagerii din spate. El concurează cu MPV-urile de dimensiuni medii din cadrul segmentului de piață D. Iar modelul Zafira Life „Large”, care este cu circa 65 de centimetri mai lung decât Zafira C și, prin urmare, aproape la fel de mare ca Vivaro Combi, varianta pentru pasageri., oferă un volum de încărcare de aproximativ 4,500 litri, fiind un rival chiar și pentru MPV-urile mari.

Confort, rafinament și tehnologie

Cum autovehiculele de transport elegante, cu foarte multe dotări, sunt la mare căutare, Opel Zafira Life oferă, de exemplu, scaune îmbrăcate în piele pe șine din aluminiu, care permit ajustarea completă și facilă, pentru toate versiunile. Sunt disponibile configurații cu cinci, șase, șapte sau opt scaune. Iar spătarul pliabil al scaunului pasagerului din față permite transportarea obiectelor cu o lungime de până la 3,50 metri. Apoi, plierea celui de-al treilea rând de scaune crește spațiul de depozitare al modelului Zafira Life „S” până la 1.500 litri (până la nivelul plafonului). În timp ce, prin îndepărtarea scaunelor din spate (care pot fi remontate la fel de ușor), capacitatea totală de depozitare poate ajunge până la 3.397 litri.

Mai mult, pentru Zafira Life cu ampatament lung este disponibil nivelul de echipare „Lounge: scaune cu masaj și încălzire în față, patru scaune îmbrăcate în piele, mobile, în partea din spate, cu o lățime a pernei scaunului de 48 cm, masă mobilă și priză de 230 V.

Noul Opel Zafira Life este echipat cu numeroase sisteme de asistență pentru șofer. O cameră video și un radar monitorizează, de exemplu, zona din fața autovehiculului. Sistemul recunoaște pietonii care traversează strada și poate iniția o manevră de frânare de urgență la viteze de până la 30 km/h. Tempomatul inteligent adaptează viteza în funcție de cea a autovehiculului din față, decelerează automat și poate scădea viteza până la 20 km/h, dacă este necesar. Asistentul pentru menținerea benzii de circulație și sistemul de detectare a somnolenței avertizează șoferii dacă au petrecut prea mult timp la volan și au nevoie de o pauză. Iar asistentul pentru fază lungă, care comută automat între faza lungă și faza scurtă, este activat la viteze de peste 25 km/h. De asemenea, unic în acest segment de piață este head-up display-ul color care indică viteza, distanța față de autovehiculul din față și date de navigație.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.