Motivul pentru care producătorii de mașini electrice cu baterii din China vor avea „coșmaruri” în UE din 2027
Producătorii de mașini electrice cu baterii din China vor avea „coșmaruri” în UE din 2027. Bruxellesul introduce un „pașaport” pentru bateriile de înaltă tensiune, ce va include informații despre proveniența materialelor, lanțul de aprovizionare și producție, durabilitate, etc..
Mașinile electrice vândute în Uniunea Europeană începând cu februarie 2027 vor trebui să fie însoțite de un „pașaport” pentru baterii care să ofere detalii despre lanțul de aprovizionare, surse și alte informații despre materiile prime ale pachetului.
Citește și: Raport EY: Europenii și americanii nu au bani de mașini electrice. 50% din cumpărători vor benzină și diesel
Motivul pentru care producătorii de mașini electrice cu baterii din China vor avea „coșmaruri” în UE din 2027
În timp ce autoritățile de reglementare din Uniunea Europeană încă decid ce informații trebuie să fie conținute de „pașaportul” pentru baterii, acestea au înființat Comisia Battery Pass pentru a clarifica detaliile.
Programul este finanțat de Ministerul Federal German pentru Afaceri Economice și Acțiune Climatică și în cadrul acestuia au fost încheiate parteneriate cu companii precum Audi, BMW, Volkswagen și altele.
Iar producătorul de „pașapoarte” pentru baterii, Circulor, va acționa ca lider tehnic.
Propunerea actuală sugerează includerea în „pașaportul” pentru baterii a 90 de informații în 7 categorii, constând în informații generale despre baterii și producători, conformitate, certificări și etichete, amprenta de carbon a bateriilor, diligența necesară în lanțul de aprovizionare, materiale și compoziție a bateriilor, circularitate și eficiență a resurselor, precum și performanță și durabilitate.
Citește și: UE amână „moartea” mașinilor pe benzină și motorină setată în 2035, la presiunea pieței și a industriei
„Pașaportul” pentru bateriile de înaltă tensiune ale mașinilor electrice, între 7 euro și 12,80 euro
Într-o declarație acordată Autocar, directoarea de relații externe a Circulor, Ellen Carey, a precizsat că „pașapoartele” vor costa între 7 euro și 12,80 euro per baterie și au ca scop „crearea responsabilității în cadrul lanțului de aprovizionare – cine a atins ce, când și unde”.
Versiunea actuală a „pașaportului” pentru baterii, dezvoltat de Circulor pentru vehiculele electrice, poate dezvălui sursele de cobalt, grafit, litiu, mică și nichel utilizate în baterii.
„Pașaportul” folosește date industriale IoT pentru a identifica organizațiile despre care se crede că fac parte din lanțul de aprovizionare al producătorului și utilizează date despre interfața de programare a aplicațiilor și date despre planificarea resurselor întreprinderii pentru a genera un geamăn digital al bateriei, cu o pistă documentară.
„Luăm informațiile pe care le cunoaștem despre acel nichel, de exemplu, și creăm o replică digitală a acestuia (...)
Unde a fost extras? Care a fost geolocația sa? Care a fost greutatea sa? Care a fost timpul scurs în ceea ce privește procesarea?
Apoi, toate aceste informații pe care le adunăm – la fiecare pas de-a lungul călătoriei legate de aceeași bucată de nichel – le putem lega de acel VIN sau de acel cod QR”, a explicat Carey.
Informații diferite despre baterie vor fi disponibile diferitelor părți. De exemplu, numai producătorii vor putea accesa gama completă de informații dintr-un pașaport pentru baterie, în timp ce proprietarul mașinii va putea vizualiza doar informații și date mai simplificate.