Moment istoric în istoria auto: Volanul și pedalele (frână - accelerație), declarate piese opționale

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 20.03.2023 - 13:33
Moment istoric în istoria auto: Volanul și pedalele (frână - accelerație), declarate piese opționale. - Foto: Profimedia Images

Lumea auto a ajuns într-un moment istoric. După mai bine de 120 de ani de la apariția automobilului, volanul și comenzile manuale, pedalele de frână și accelerație, mai ales, au fost declarate piese opționale, deschizându-se astfel complet poarta către vehiculele 100% autonome.

SHARE

Volanul și pedalele (frână - accelerație) au fost declarate piese opționale în SUA, în prima fază, dar trend-ul va fi, cu siguranță, preluat și de alte state. 

Autoritatea Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi din SUA (National Highway Traffic Safety Administration - NHTSA) a decis recent că mașinile nu mai trebuie să aibă comenzi manuale, deschizând astfel ușa unor modele noi și inovatoare de vehicule autonome.

Citește și: Stații pentru mașinile electrice, obligatorii la blocuri noi. Prețul apartamentelor va crește

Până acum, pentru ca o mașină nouă să fie aprobată pentru utilizare pe străzi în SUA, aceasta trebuia să îndeplinească standardele federale de siguranță pentru autovehicule ale NHTSA, care impuneau ca toate vehiculele de serie să aibă anumite caracteristici, inclusiv volan și pedale.

Iar dezvoltatorii de mașini fără șofer au fost nevoiți să le includă oricum, din cauza normelor vechi de zeci de ani, deși comenzile manuale nu sunt necesare în cazul vehiculelor complet autonome. Acest lucru a făcut ca mașinile autonome să fie mai complicate și mai costisitoare decât ar fi fost necesar, limitând în același timp inovația în materie de proiectare.

Citește și: Jale, în service-urile auto din România: lucrări de mântuială, piese neschimbate, facturi umflate

Volanul și pedalele (frână - accelerație), declarate piese opționale

NHTSA a actualizat recent standardele de omologare pentru autovehicule și a eliminat cerința ca mașinile concepute exclusiv pentru conducerea autonomă să aibă comenzi manuale, considerându-le "inutile din punct de vedere logic".

Evident, actualizarea clarifică, de asemenea, modul în care producătorii trebuie să aplice standardele NHTSA atunci când dezvoltă mașini fără șofer, în special.

"Pe măsură ce șoferul se transformă dintr-o persoană într-o mașinărie în vehiculele echipate cu sisteme de conducere automată, necesitatea de a menține oamenii în siguranță rămâne aceeași și trebuie integrată de la început", a declarat Steven Cliff, directorul adjunct al NHTSA.

"Prin această normă, ne asigurăm că producătorii pun siguranța pe primul loc", a continuat el.

Producătorii auto pregătesc deja mașini fără volan și pedale

Producătorii de automobile nu au așteptat decizia NHTSA pentru a începe să proiecteze mașini fără șofer fără volan sau alte comenzi manuale.

De exemplu, General Motors (GM) și compania Cruise, specializată în mașini care se conduc singure, au dezvoltat deja un astfel de vehicul - Cruise Origin - și erau pregătite să înceapă să îl producă înainte de sfârșitul anului 2022.

Iar subsidiara Amazon, Zoox, a dezvoltat, de asemenea, un concept de mașină similar cu cel al Cruise: un habitaclu mare, cu două rânduri de scaune orientate spre centrul vehiculului și uși glisante pe lateral pentru accesul pasagerilor.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te