Mazda reînvie motorul Wankel și îl face generator

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 04.10.2018 - 12:16
Japonezii pariază din nou pe Wankel.

Ca parte a programului de dezvoltare pe termen lung a tehnologiei „Sustainable Zoom-Zoom 2030”, Mazda a anunțat că va lansa două modele electrificate în 2020. Unul 100% electric și, atenție, unul electric cu generator Wankel.

SHARE

Motorul cu ardere internă rotativ, Wankel, a făcut istorie în cursele de accelerație sau de drift. Celebra Mazda RX-7 de la începutul anilor 1980 a fost și una dintre mașinile preferate de fanii jocului Need for Speed. Apoi, a urmat spectaculosul RX-8, care se bătea de la egal la egal cu propulsorul BMW de 3.0 litri, cu șase cilindri în linie și 231 CP (E46 330i, de exemplu). Iar Mazda nu a renunțat niciodată la motorul Wankel, chiar dacă, de-a lungul timpului, a întâmpinat destule probleme. 

Prin urmare, japonezii pariază din nou pe Wankel. Dar nu oricum, ci sub forma unui range-externder pentru un model electric. Astfel, range-extender-ul va încărca bateria când este necesară creșterea autonomiei vehiculului, eliminând grija față de autonomie, care continuă să îi preocupe pe mulți dintre utilizatorii de mașini 100% electrice.

De ce Wankel? Dimensiunea compactă a motorului rotativ, puterea mare și turațiile superioare unui motor cu pistoane fac posibile mai multe soluții de tehnologii de electrificare prin intermediul unui grup de elemente. Beneficiind de compatibilitatea motorului rotativ cu combustibilii lichizi, range-extender-ul care folosește motorul rotativ este proiectat să folosească și gaz petrolier lichefiat (GPL) și să devină o sursă de electricitate în caz de urgență.  

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te