Cum la Trofeul București 1 - UniCredit Leasing Powered by Opel a venit în premieră în România un Opel Astra K TCR, o mașină de curse pe care nu o vezi prea des nici în cursele de turisme din Europa (TCR – Touring Car Championship), Newsweek România nu putea să rateze ocazia de a sta devorbă, în exclusivitate, cu omul din spatele bolidului.
„Sunt implicat în motorsport de când mă știu. Tata a fost pilot și am petrecut mult timp împreună pe circuite. Acum 27 de ani am decis să-mi încerc propriul noroc în lumea curselor. Am participat la curse de hill-climb (un fel de viteză în coastă, dar numai în urcare) și pe circuit, la raliuri și în competiții de anduranță. Am pilotat atât de multe mașini diferite, încât nu le mai știu numărul. Dar cel mai de succes sezon a fost anul trecut, când am câștigat FIA European Hill Climb Championship, deși sunt un Gentleman driver. Alerg în weekend-uri, iar în timpul săptămânii mă ocup de firmele mele“, a povestit, impresionat de potențialul cursei stradale de la București, Erich Weber.
„Am dat piept cu renumitul trafic infernal din București, dar a meritat. Orașul este plin de viață, iar conceptul de Super Rally este impresionant. Aduce emoția motorsportului direct în fața fanilor, în inima orașului. Și este ideal și pentru sponsori, deoarece vin oameni care nu merg de obicei la curse. L-aș importa în Austria, dacă s-ar putea, dacă am primi autorizațiile necesare“, a adăugat Erich.
Echipa lui Erich Weber este una mică, formată din pasionați de motorsport, și sprijinită de Opel Fior, un dealer Opel din Graz, Austria, al cărui patron, Mario Klammer, este pilot de raliu și un organizator de raliuri de succes. În ceea ce privește Astra-ul TCR, austriacul a spus că mașina a fost dezvoltată de Kissling Motorsport, conform regulamentului TCR. Iar totul a plecat de la pasiunea sa și a prietenului său Mario Klammer pentru Opel. „La începutul anului, eu și Mario am decis să pornim proiectul Astra, găsind mașina interesantă și ofertantă atât din punct de vedere tehnic, cât și pe partea de business. Prepararea și mentenanța este făcută cu ajutorul mecanicilor care, în timpul săptămânii, lucrează la dealership. Fiecare cursă este o ocazie excelentă pentru mecanici, fiind nevoie de cunoștințe, flexibilitate și gândire logică în lupta cu secundele“, a explicat Erich Weber, pentru Newsweek România.
Înainte de a ne lua rămas bun, austriacul a ținut să precizeze că, fiind prima experiență de Super Rally, și neavând prea multe informații despre circuit, mașina nu a fost în apele ei. „Am decis să venim la București cu două, trei zile înainte. Mașina are, de exemplu, frână de mână de circuit, unde nu o folosești decât la start. Aici, trebuia altceva. Raza de bracaj e mică și aveam nevoie de o frână de mână cu care s-o pot pune de-a latul la întoarcerea de Triumf. Dacă voi mai avea ocazia să vin, va fi altceva“, a conchis Erich.
Opel Astra TCR
- Motor turbo de 2.0 litri care dezvoltă 350 CP și un cuplu de 420 Nm
- Cutie de viteze secvențială, cu 6 trepte și padele în spatele volanului
- Diferențial cu alunecare limitată
- Suspensii KW
- Electronică Magnetti Marelli
- Greutate: 1.285 kg
- Viteză maximă: 250 km/h