FOTO Un pilot român, în „Cursa către nori” de la Pikes Peak cu o nebunie de mașină. Are sub 900 kg

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 13.06.2023 - 10:43
Un pilot român, în „Cursa către nori” de la Pikes Peak cu o nebunie de mașină - Foto: Facebook/Andrei Mitrasca
Un pilot român, în „Cursa către nori” de la Pikes Peak cu o nebunie de mașină - Foto: Facebook/Andrei Mitrasca
Un pilot român, în „Cursa către nori” de la Pikes Peak cu o nebunie de mașină - Foto: Facebook/Andrei Mitrasca

Pilotul român care a fluturat pentru prima dată steagul României la Pikes Peak în 2014 revine în 2023 în „Cursa către nori” la volanul unei nebunii de mașină care cântărește sub 900 de kilograme și are un motor cu o putere de peste 550 de cai.

SHARE

Pilotul român Andrei Mitrașcă revine la startul „Cursei către nori” de la Pikes Peak, cea mai prestigioasă cursă de viteză în coastă din lume, pe 25 iunie 2023, cu un „kit car” spectaculos, în locul lui „Ruxi”, Seat-ul Ibiza Cupra diesel de 180 de cai putere din 2014. 

„Am ajuns la Pikes Peak! Au trecut 8 ani de la ultima participare aici si de cand am lasat-o pe “Ruxi” la Steve care m-a primit ca si cum ne vedem in fiecare zi.

Au fost doua zile de teste la ore si temperaturi foarte mici.

Masina e o nebunie care cantareste sub 900kg, are un motor Chevrolet de 7.0l V8 si scoate peste 550CP.

Citește și: VIDEO Rallye du Chablais: Pilotul român Alex Filip, locul 1 la TER 2WD. „Clăbuci pe slickuri”

Este un sentiment extraordinar ca oficialii sa te recunoasca, sa te imbratiseze si sa se bucure ca ai revenit.

Sa faci atatia kilometri pentru cursa de la Pikes Peak doar ca sa ajungi tot acasa, numai in America se poate!”, a declarat pilotul Andrei Mitrașcă într-o postare pe pagina sa de Facebook. 

Cursa de la Pikes Peak: 156 de viraje, 19,99 km, 4.300 de metri înălțime

Supranumită ”Cursa către nori”, cursa de viteză în costă Pikes Peak International Hill Climb, din Colorado, SUA, este o provocare extremă pentru piloți, dar mai ales pentru mașinile cu motoare termice, din cauza diferenței de nivel de 1.440 de metri. 

Traseul are o lungime de 19,99 kilometri, „sparți” în nu mai puțin de 156 de viraje, și urcă până la o altitudine de 4.300 de metri înălțime, unde, din cauza atmosferei mai rarefiate, mașinile cu motoare tradiționale, fie ele aspirate sau Turbo, respiră din ce în ce mai greu. 

Citește și: Evoluție: Racing MIMI, primul Mini electric de curse, a ajuns să se bată cu benzinarele echivalente

Spre „Finish”, puterea motoarelor termice poate fi și cu 40% mai mică decât cea de la „Start”. 

În 2014, timpul scos de Andrei Mitrașcă cu „Ruxi” a fost de 16:16.014, timp ce l-a plasat pe pilotul român pe poziţia 112 din 130. 

Urmărește-ne pe Google News

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te