vineri 07 noiembrie
EUR 5.0845 USD 4.4165
Abonează-te
Newsweek România

FOTO Primul troleibuz chinezesc Yutong U12, de 640.000 € bucata, pentru București e gata. Cum se fabrică?

Data publicării: 07.11.2025 • 10:15
Foto: Troleibuz Yutong U12 pentru STB - Facebook / Stelian Bujduveanu
Foto: Troleibuz Yutong U12 pentru STB - Facebook / Stelian Bujduveanu
Foto: Troleibuz Yutong U12 pentru STB - Facebook / Stelian Bujduveanu
Foto: Troleibuz Yutong U12 pentru STB - Facebook / Stelian Bujduveanu
Troleibuz Yutong U12 pentru STB - Foto: Facebook / Stelian Bujduveanu
Troleibuz Yutong U12 pentru STB - Foto: Facebook / Stelian Bujduveanu
Primul troleibuz Yutong U12 pentru STB - Foto: Facebook / Stelian Bujduveanu
Primul troleibuz Yutong U12 pentru STB - Foto: Facebook / Stelian Bujduveanu

Primăria Capitalei a cumpărat 22 de troleibuze chinezești Yutong U12, la 640.000 € bucata, fără TVA, în iunie 2025, care trebuie livrate STB până în aprilie 2026. Iar prima unitate a fost definitivată în fabrica din Zhengzhou.

Compania chinezească Yutong, liderul pieței europene de autovehicule electrificate de transport în comun în intervalul 2020 - 2024, a câștigat licitația lansată de Primăria Capitalei în februarie 2025 pentru 22 de troleibuze din gama de 12 de metri, cu autonomie de minim 20 de kilometri pe baterie, fiind singurul ofertant. Iar contractul a fost semnat iunie 2025.

Citește și: FOTO Primul troleibuz din București circula pe Kiseleff acum 75 de ani. Era „Made in URSS”, MTB-82D

Primul troleibuz chinezesc Yutong U12, de 640.000 € bucata, pentru București e gata. Cum se fabrică?

„Primul troleibuz din lotul celor 22 de vehicule moderne, electrice și silențioase destinate Bucureștiului este gata.

Un pas concret spre un transport public european, sigur și confortabil, pentru bucureșteni. Livrările vor începe în primăvara anului viitor.

Respectăm termenele, menținem ritmul, livrăm rezultate”, a informat primarul general interimar al Capitalei Stelian Bujduveanu, pe pagina sa de Facebook.

Troleibuzele Yutong U12 se fabrică în uzina Yutong Bus Co., Ltd., din Zhengzhou, China, care se întinde pe o suprafață de 1,12 milioane de metri pătrați. 

Citește și: FOTO Știți ce este „firobuzul”? A circulat pentru prima dată în România, acum 81 de ani

Foto: Troleibuz Yutong U12 pentru STB - Facebook / Stelian Bujduveanu
Șasiul și caroseria troleibuzelor se confecționează în mare parte manual. Foto: Facebook / Stelian Bujduveanu

După ce este confecționat șasiul, se asamblează caroseria și se trag cablajele.

Foto: Troleibuz Yutong U12 pentru STB - Facebook / Stelian Bujduveanu
Șasiul și caroseria troleibuzelor se confecționează în mare parte manual. Foto: Facebook / Stelian Bujduveanu

Apoi, troleibuzul intră pe „bandă” în hală pentru a fi definitivat și echipat. 

Citește și: Yutong - e brandul autobuzului despre care norvegienii au aflat că e condus de chinezi, din România

Troleibuz Yutong U12 pentru STB - Foto: Facebook / Stelian Bujduveanu
Troleibuz Yutong U12, pe „banda” de asamblare. Foto: Facebook / Stelian Bujduveanu

Troleibuzele Yutong U12 au 12,17 metri lungime, 2,55 metri lățime și 3,6 metri înălțime și o capacitate de transport de până la 93 de pasageri, dintre care 32 pe scaune.

Acestea beneficiază de autonomie de minimum 20 km fără alimentare de la rețea, datorită unui Sistem Reîncărcabil de Stocare a Energiei Electrice (SRSEE).

Primul troleibuz Yutong U12 pentru STB - Foto: Facebook / Stelian Bujduveanu
Primul troleibuz Yutong U12 din lotul de 22 pentru STB. Foto: Facebook / Stelian Bujduveanu

Troleibuzele Yutong U12 dispun, printre altele, de sistem de aer condiționat separat pentru șofer și pasageri, panou de bord complet ajustabil și scaun ergonomic pentru șofer cu suspensie pneumatică, sistem automat de asistență la plecarea din rampă (HSA), sistem de avertizare la coliziune frontală „BusEYE Pro”, sistem de monitorizare a presiunii și temperaturii din cauciucuri, etc.

Mai multe articole din secțiunea Auto
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră