În suburbiile rurale din Hiroshima, un start-up japonez a dezvoltat cea mai mică și mai ieftină mașină electrică din Japonia și, se pare că, a dat lovitura pe piața locală de autovehicule electrice.
A primit în câteva zile de la prezentare mai multe comenzi decât volumul de mașini electrice vândut în Japonia de Toyota, cel mai mare producător auto din lume, în tot anul 2024.
Citește și: Producătorii de mașini electrice, în panică. China a restricționat exportul de pământuri rare
Cea mai vândută mașină electrică din Japonia costă 7.000 $. Ți-ai lua asemenea „trocarici”?
În ciuda preferinței continue a japonezilor pentru automobilele hybrid și pe benzină, KG Motors a dezvoltat Mibot, o mașinuță electrică cu un singur loc, care seamănă mai mult cu un „trocarici” de golf futurist decât cu un EV modern ori cu o mașină tradițională, și încearcă să distrugă mitul în creștere potrivit căruia mai mare este mai bine.
Și, pare că a dat lovitura pe piața de mașini electrice din Japonia. Mai bine de jumătate din cele 3.300 de unități pe care intenționează să le livreze în 2027 au fost deja pre-vândute clienților.
Citește și: Test cu 8 dintre cele mai noi și apreciate mașini electrice, în traficul real din România
Iar, ca idee, această cifră îi va permite să vândă mai multe EV-uri în Japonia decât cel mai mare producător auto din lume, Toyota Motor Corp. care a comercializat aproximativ 2.000 de mașini electrice în 2024.
„Mașinile sunt pur și simplu prea mari”, a declarat fondatorul și directorul general KG Motors, Kazunari Kusunoki, explicând că „Văzând atât de multe mașini mari circulând pe străzile înguste ale Japoniei - de acolo a început totul pentru mine”, potrivit business-standard.com.
Citește și: Interzis, iubitorilor de mașini electrice! Supercar cu motor V12 pe benzină de 2.128 de cai, manuală
Cu o înălțime de sub 1,5 metri, Mibot are o autonomie de până la 100 de kilometri, un timp de încărcare de 5 ore și o viteză maximă de 60 km/h.
Mașinuța va costa 1 milion de yeni (7.000 de dolari) înainte de taxe atunci când producția va începe în octombrie la noua fabrică KG Motors din estul orașului Hiroshima. Acesta este aproximativ jumătate din prețul celui mai popular EV din Japonia la ora actuală, Sakura, de la Nissan Motor Co.
În România, o mașinuță ca Mibot poate fi consusă fără permis de la 16 ani.