FOTO Așa arată o mașină electrică Tesla Cybertruck declarată daună totală. De ce nu se poate repara

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 26.06.2024 - 10:27
Așa arată o mașină electrică Tesla Cybertruck declarată daună totală. De ce nu se poate repara - Foto: electrek.co
Așa arată o mașină electrică Tesla Cybertruck declarată daună totală. De ce nu se poate repara - Foto: electrek.co
Așa arată o mașină electrică Tesla Cybertruck declarată daună totală. De ce nu se poate repara - Foto: electrek.co

Așa arată o mașină electrică Tesla Cybertruck declarată daună totală economică în urma unui accident. A parcurs doar 6.000 km și nu e lovită foarte tare. În condiții similare, un pick-up obișnuit, cu motor termic, ar fi fost trimis la reparat.

SHARE

Companiile de asigurări declară foarte ușor daună totală economică mașinile electrice în cazul accidentelor, de teama costurilor foarte mari ale reparațiilor pe partea electrică. 

Potrivit datelor unuia dintre cei mai mari brokeri de asigurări din Statele Unite, în medie, mașinile electrice sunt cu 30% mai scump de reparat decât automobilele echivalente pe benzină sau diesel.

Principalul factor care face ca reparațiile la mașinile electrice să fie mult mai scumpe decât la vehiculele echivalente pe benzină și motorină este manopera.

Citește și: Mașinile electrice, cu 30% mai scump de reparat, în medie, decât automobilele pe benzină și diesel

Așa arată o mașină electrică Tesla Cybertruck declarată daună totală. De ce nu se poate repara

Proprietarul unui Tesla Cybertruck nu a apucat să se bucure decât vreo 6.000 km de pick-up-ul său electric. A lovit frontal mașina și, deși din imagini se observă că vehiculul nu este avariat foarte tare, asigurătorul a declarat-o daună totală economică, potrivit electrek.co.

Concret, în afară de aripa stânga față, parașocul față și ce se află sub el, capota față și airbag-urile sărite, Cybertruck-ul pare întreg.

Sigur, pot exista daune ascunse, precum strâmbarea unei suspensii, a oalei unui amortizor, spargerea unui radioator ori ruperea unor circuite sau conducte, dar nimic nereparabil în cazul unei mașini echivalente termice.

Citește și: VIDEO Noul BMW X3 nu are și versiune electrică. Doar benzină, diesel și plug-in hybrid

În cazul Tesla Cybertruck, însă, firmele de asigurări se tem, în afară de costurile cu manopera și piesele pe partea electrică, de costurile pentru repararea caroseriei atipice, cu panouri din oțel. Înlocuirea unei aripi spate, de pildă, este cotată la 2.800 $. 

Alte exemple de prețuri ale pieselor? Parbrizul pentru Tesla Cybertruck costă 1.900 $. Pentru un Ford F-150, parbrizul poate costa doar 380$, dacă e simplu, nu include nicio tehnologie încorporată cum ar fi senzorul de ploaie.

Citește și: De ce „războiul” mașinilor electrice e inegal? China și-a ajutat constructorii cu 230 MILIARDE $

Iar actuatorul de direcție al Cybertruck-ului, motorașul servodirecției electrice, are chiar un preț-bombă. Unitatea costă 3.300 $. 

Prin comparație, întregul ansamblu cremalieră și pinion (caseta de direcție) de la un Ford F-150 Lightning este cotat la 2.000 $.

Capota față, frunk-ul, costă 1.910 $, iar restul panoului frontal, 935 $. 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te