Ford curentează Mustangul și prezintă Mustang Mach-E, un SUV coupe cu autonomie de până la 600 km

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 18.11.2019 - 22:53

Ford Mustang este o legendă vie. De 55 de ani, șase generații de coupe-uri și decapotabile au inspirat și continuă să inspire pasionații de automobile. Iar, cum viitorul este electric, Ford a decis ca primul său model 100% electric, Mach-E, să poarte ”calul” pe capotă.

SHARE

Mustang simbolizează libertatea, progresul, performanța și spiritul rebel. Iar Mustang Mach-E e gata să reinterpreteze aceste idei în favoarea unui viitor electric, cu spațiu dedicat nevoilor în continuă creștere a clienților și cu actualizări online over-the-air avansate care vor continua să îmbunătățească vehiculul după achiziție.

SUV-ul coupe 100% electric se alătură astfel familiei Mustang și marchează începutul unei noi ere a electrificării pentru Ford, fiind unul dintre cele 14 vehicule electrificate pe care constructorul le va lansa până la finalul anului 2020.

Cu ajutorul unei arhitecturi electrice care poziționează pachetul de baterii în podeaua mașinii, inginerii și designerii Ford au putut să creeze un vehicul care nu doar păstrează caracterul lui Mustang, dar și maximizează spațiul unui SUV în favoarea pasagerilor și bagajelor acestora.

"La prima ediție a Salonului Auto de la Detroit, Henry Ford a spus că lucrează la ceva ce va lovi omenirea ca un trăsnet", a declarat Bill Ford, președinte executiv Ford Motor Company.

"Acel ceva a fost Model-T. Astăzi, Ford Motor Company se mândrește cu dezvăluirea unei mașini care lovește din nou cu puterea unui trăsnet. Noul Mustang Mach-E, un model complet electric. E rapid. E distractiv.

E întruchiparea libertății pentru o nouă generație de posesori Mustang", a continuat Bill Ford.

Mustang Mach-E are 4,71 metri lungime (cu 7 cm mai puțin decât Mustangul actual) și 1,88 metri lățime (+28 cm față de Mustang).

Iar legătura lui Mach-E cu Mustangul autentic este făcută de mai multe elemente precum capota față lungă, dominantă, design-ul posterior, blocurile optice agresive și stopurile marcă înregistrată formate din trei bare verticale.

Iar cum sub capota față nu v-a fi pus niciodată un V8 aristocrat, Mach-E oferă un portbagaj-surpriză, cu o capacitate de 100 de litri, care este dotat cu un orificiu de scurgere, ca la Ford Puma.

La interior, pentru a profita la maximum de spațiul suplimentar oferit de structura sistemului de propulsie electric, designerii Ford au colaborat îndeaproape cu clienții pentru a înțelege modurile în care aceștia utilizează și interacționează cu habitaclul.

Pe lângă spațiul de bagaje situat sub capota frontală, portbagajul posterior oferă un volum de 402 litri. Iar cu scaunele din spate rabatate, volumul crește până la 1420 de litri - mai mult decât suficient pentru bagaje, echipament de camping sau alte încărcături ocazionale.

Habitaclul lui Mach-E prezintă o fuziune între designul modern și funcționalitatea inteligentă, dar nu are nimic în comun cu interiorul unui Mustang autentic. Planșa de  bord este dominată de un display monstruos de 15,5 inch (39,4 cm).

Pachetul audio premium B&O Sound System, disponibil opțional, include incinte acustice integrate impecabil în zona frontală, acestea fiind dispuse deasupra gurilor de ventilație. Iar cotiera flexibilă oferă îndeajuns de mult spațiu interior pentru o poșetă, de exemplu.

Chiar și plafonul panoramic fix construit din sticlă ascunde un secret: un strat special cu protecție infraroșu, care permite habitaclului să rămână mai rece vara și mai cald iarna. În plus, unul dintre straturile plafonului panoramic ajută la protejarea împotriva razelor ultraviolete.

Modelul va fi disponibil într-o versiune limitată First Edition, care va oferi tracțiune integrală și va putea fi comandată în varianta cu autonomie extinsă. Nuanța exterioară specială Grabber Blue Metallic, plafonul panoramic, cusăturile. contrastante pe scaune și o plăcuță "First Edition" sunt elemente care caracterizează această versiune.

În final, intrarea în mașină și pornirea motorului au loc cu ajutorul tehnologiei "Phone as Key", care își face debutul în gama Ford pe noul Mustang Mach-E.

Cu ajutorul tehnologiei Bluetooth, vehiculul poate detecta telefoanele posesorilor atunci când aceștia se apropie de mașină, deblocând ușile și permițând pornirea motorului fără ca aceștia să fie nevoiți să utilizeze cheia sau să-și scoată telefonul mobil din buzunar.

Un cod de rezervă poate fi introdus pe montantul B pentru descuierea ușilor, iar un alt cod inserat pe ecranul central permite pornirea mașinii în situații în care telefonul e indisponibil din cauza bateriei descărcate.

Până la 465 CP și o autonomie de 600 de kilometri

Mustang Mach-E va fi disponibil atât în versiune Standard Range (baterie Litiu-Ion cu capacitatea de 75.7 kWh), cât și în versiune Extended Range (baterie de 98.8 kWh). Autonomia vizată este de până la 600 de kilometri în configurația cu roți motrice spate.

Bateriile avansate sunt formate din 288 de celule Litiu-Ion în specificația Standard Range și din 376 de celule Litiu-Ion în specificația Extended Range.

Conceput pentru a maximiza spațiu interior și pentru a contribui la o dinamică optimizată a mașinii printr-un centru de greutate coborât, pachetul de baterii este așezat în podea între cele două punți și a fost testat la temperaturi extreme, de până la minus 40 de grade Celsius.

Bateriile sunt amplasate într-o carcasă impermeabilă, înconjurată la rândul ei de un strat de protecție care absoarbe șocurile în caz de accident. Bateria utilizează un sistem avansat de răcire și încălzire cu lichid, pentru a optimiza performanțele la temperaturi extreme și pentru a îmbunătăți timpul de încărcare.

În ceea ce privește versiunile de motorizare, versiunea de bază Mach-E va dispune de 258 de cai putere și de un cuplu de 565 Nm pe puntea spate. Autonomia electrică va ajunge până la 600 de kilometri (WLTP).

Apoi, va exista o versiune eAWD (4x4), care, cu bateria de 75 kWh, va oferi o autonomie de până la 420 de kilometri.

Mach-E eAWD cu baterie de 99 kWh și 337 de cai putere mizează pe o autonomie de până la 540 de kilometri. Iar cel mai puternic Mach-E, Mach-E GT (465 CP și un cuplu de 830 Nm) este așteptat în 2021 și va accelera de la 0 la 100 km/h în sub 5 secunde. Indiferent de versiune, viteza maximă a mașinii este limitată la 180 km/h.

Ford Mustang Mach-E va ajunge pe piață în prima jumătate a anului viitor. În Franța, de exemplu, prețurile pornesc de la 48.990 euro (RWD 75 kWh) și de la 69.500 euro pentru eAWD 99 kWh First Edition.

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.