Ford a deschis prima uzină de mașini electrice în Europa. De fapt, a transformat o fabrică din 1930

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 13.06.2023 - 09:43
Ford a deschis prima uzină de mașini electrice în Europa. De fapt, a transformat o fabrică din 1930 - Foto: Ford - Imagine cu rol ilustrativ

În contextul în care din 2035 nu se vor mai putea vinde automobile noi pe benzină sau motorină în UE, cu excepția e-fuels, Ford a transformat uzina sa istorică din Niehl, Köln, fondată în 1930, în fabrică de mașini electrice. Nota de plată: 2 miliarde de euro.

SHARE

Porțile primei fabrici de automobile pe benzină și motorină Ford din Germania și a doua din Europa (prima a fost la Cork, în UK, în 1911) s-au închis după 93 de ani.

Primul Ford făcut la Köln a fost Model A (1.200 unități, în 1931-1932). Apoi, aici au văzut lumina zilei multe modele emblematice, precum Taunus, Capri, Granada, Scorpio sau Fiesta. 

Acum, însă, în noua eră a mobilității, uzina istorică a fost transformată în Centrul de Electrificare Ford din Köln, în urma unei investiții de 2 miliarde de dolari. 

Citește și: Mr Bean și-a luat mașină electrică: Mă simt înșelat. Mai bine păstrezi mașina veche pe benzină

Inaugurat pe 12 iunie 2023, Centrul de Electrificare Ford din Köln este prima uzină Ford la nivel global care va avea o amprentă neutră de carbon, un reper important pentru programul “Road to Better”, și va produce o nouă generație de vehicule electrice pentru piețele europene. 

Capacitatea anuală de producție a Centrului de Electrificare Ford din Köln este de 250.000 de mașini electrice. 

Ford a deschis prima uzină de mașini electrice în Europa. De la peste 18 milioane de mașini termice, la producție cu amprentă neutră de carbon

De mai bine de 90 de ani, uzina Ford din Köln, care a produs peste 18 milioane de mașini, a fost una dintre cele mai eficiente uzine Ford la nivel mondial și a adus libertatea de mobilitate pentru milioane de europeni, de-a lungul mai multor generații.

"Centrul de Electrificare din Köln semnalează începutul unei noi ere pentru Ford în Europa", a declarat Martin Sander, directorul general al Ford Model e Europa.

"Redefinim încă o dată producția auto, implementând tehnologii avansate pentru a construi vehicule complet conectate, definite de software, care să răspundă cererii clienților noștri de mobilitate cu emisii zero", a adăugat Sander.

Citește și: Cât costă să-ți pui stație de încărcare pentru mașina electrică acasă și de ce putere ai nevoie

"Deschiderea Centrului de Electrificare din Köln reprezintă startul pentru o nouă generație de vehicule electrice și a producției nepoluante în Europa", a declarat și Bill Ford, președinte executiv.

"Această unitate va fi una dintre cele mai eficiente din punct de vedere ecologic din întreaga industrie. Sunt încântat să continui să lucrez pentru un viitor cu emisii zero pentru copiii și nepoții noștri", a explicat Bill Ford, cu ocazia inaugurării noii facilități.

La evenimnt a fost prezent și cancelarul Germaniei, Olaf Scholz, care a declarat că „Centrul de Electrificare reprezintă un nou început și marchează cea mai mare investiție din istoria companiei la uzina Ford din Köln.

Aceasta este o veste bună pentru Köln, pentru industria auto din Germania, pentru mobilitatea electrică și pentru noua eră.”

Pentru a atinge neutralitatea în ceea ce privește emisiile de carbon, Ford va reduce consumul de energie electrică și emisiile prin crearea de noi procese și instalarea unor noi tehnologii, întâi la Köln și, apoi, la celelalte uzine.

Toată energia electrică și gazele naturale necesare pentru exploatarea unității de producție sunt neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon, funcționând în proporție de 100% cu energie electrică provenită din surse regenerabile și biometan.

Căldura necesară pentru încălzirea instalației și a proceselor este neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon, deoarece furnizorul local de energie va compensa emisiile corespunzătoare din unitatea de producție în numele Ford.

Căldura este generată de o centrală electrică externă și de o instalație de incinerare a deșeurilor și este furnizată printr-o rețea de abur dedicată Ford.

Furnizorul local de energie intenționează să își reducă emisiile operaționale cu 60% în 2026 pentru a livra căldură către Ford și apoi să elimine complet aceste emisii până în 2035.

Când va fi complet operațional, Centrul de Electrificare din Köln va fi certificat independent ca o unitate cu o amprentă neutră de carbon. Această certificare va fi auditată în mod regulat de o entitate terță, iar posibilele emisii suplimentare vor fi compensate prin achiziționarea de certificate verzi de înaltă calitate.

Modernizarea tehnologică a Centrului de Electrificare din Köln este însoțită de o îmbunătățire ecologică a biodiversității și a echilibrului ecologic al spațiilor verzi existente. Măsurile luate includ creșterea unei noi vegetații, schimbarea zonelor de iarbă sărace din punct de vedere ecologic în pajiști cu flori sălbatice și hoteluri de insecte, precum și habitate de lilieci și păsări.

"Centrului de Electrificare din Köln este un exemplu la cel mai înalt nivel de producție din industria auto pentru trecerea de la producția de mașini convenționale la cele electrice, sub o amprentă de carbon neutră", a conchis Sander.

"Unitatea de producție și procesele au fost concepute de inginerii noștri pentru a maximiza eficiența și a minimiza impactul asupra mediului, ajutând Ford să devină neutru din punctul de vedere al emisiilor de carbon în Europa, astfel încât să sprijine planul nostru global în ceea ce privește decarbonizarea", a adăugat acesta.

Urmărește-ne pe Google News

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te