Northvolt a trecut de la cea mai bună șansă a Europei de a deveni un campion al bateriilor pentru vehicule electrice la solicitarea protecției împotriva falimentului anul trecut, ca urmare a problemelor de producție, a diminuării finanțării și a concurenței din partea Chinei.
Citește și: VIDEO Panoul de bord pentru șofer, reinventat după modelul navelor SF. Pe ce mașini va fi montat
Faliment epic. Cea mai tare firmă de baterii pentru mașini electrice, 6.000.000.000$ datorii. De ce
Proprietarii, inclusiv Volkswagen și Goldman Sachs, s-au întâlnit la Stockholm pentru a vota dacă să lichideze grupul sau să permită continuarea restructurării conform capitolului 11 supravegheată de un tribunal din SUA.
Citește și: 50 de mașini electrice, testate pe autostradă. Doar 17 au autonomie peste 300 km. Cine e campioană?
„Acesta este un rezultat pozitiv care demonstrează sprijinul acționarilor noștri în timp ce încercăm să ne realizăm ambiția și să ne maximizăm valoarea”, a declarat compania într-o declarație.
„Northvolt continuă să facă progrese în procesul de restructurare, în timp ce crește producția și își execută transformarea”, a adăugat aceasta.
Ultima șansă pentru mașinile electrice
Northvolt a primit peste 10 miliarde de dolari în acțiuni, datorii și finanțare publică de la înființarea sa în 2016.
La momentul depunerii cererii în temeiul capitolului 11, în noiembrie, producătorul de baterii litiu-ion avea 6 600 de angajați și datorii de 5,8 miliarde de dolari și doar 30 de milioane de dolari în numerar. Acesta a declarat că se așteaptă să își finalizeze restructurarea până în primul trimestru.
Co-fondatorul și CEO-ul recent demisionat Peter Carlsson a declarat că societatea trebuie să strângă între 1 miliard și 1,2 miliarde de dolari pentru a-și restabili activitatea. Aceste fonduri vor proveni probabil de la o combinație de investitori financiari și strategici, precum și de la o combinație de părți interesate existente și noi, a declarat o persoană care cunoaște situația. Persoana a vorbit sub rezerva anonimatului deoarece problema este privată, scrie Reuters