Electrificarea mașinilor face prima „victimă” în România. Yazaki închide fabrica din Buzău

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 11.09.2023 - 12:14
Electrificarea mașinilor face prima „victimă” în România. Yazaki închide fabrica din Buzău - Foto: Facebook/Yazaki Romania - Imagine cu rol ilustrativ
Electrificarea mașinilor face prima „victimă” în România. Yazaki închide fabrica din Buzău - Foto: Facebook/Yazaki Romania - Imagine cu rol ilustrativ

Electrificarea mașinilor face prima „victimă” în România. Yazaki, unul dintre cei mai importanți producători de componente auto din România și din lume, a decis să închidă fabrica de la Buzău după doar doi ani de activitate și s-o restructureze pe cea din Ploiești.

SHARE

Grupul japonez Yazaki, unul dintre cei mai importanți producători de componente auto din lume (cablaje), a venit în România acum 20 de ani, în 2003, și s-a extins continuu, având în momentul de față patru fabrici, la Ploiești, Brăila, Caracal și Buzău. Ultima, cea din Buzău, a fost deschisă în urmă cu numai doi ani, dar, cum industria auto s-a schimbat aproape peste noapte în urma deciziei interzicerii comercializării mașinilor cu motoare termice în UE din 2035, japonezii au decis s-o închidă din lipsă de comenzi. 

Citește și: Ți s-a stricat mașina electrică? Ghinion. Nu prea există „mecanici” și service-uri. Deja e criză

„Din cauza întreruperii premature a producţiei unui model de autoturism al unuia dintre principalii noştri clienţi – pentru o tranziţie cât mai rapidă spre modelele electrice, din cauza lipsei de forţă de muncă şi a situaţiei demografice, compania noastră a luat măsuri strategice care să-i permită să se adapteze la situaţie şi să se pregătească în mod adecvat pentru viitor”, a anunțat Yazaki România printr-un comunicat. 

De asemenea, Yazaki România a informat și că va restructura și fabrica sa din Ploiești. La fabricile de la Brăila și Caracal, producția va fi readapată cerințelor pieții. 

„Prioritatea Yazaki România este comunicarea constantă cu angajaţii şi cu toate părţile interesate, pentru sprijin în acest dificil proces de schimbare.

Mai mult, Yazaki va oferi angajaţilor săi care pleacă beneficii financiare, asistenţă şi sprijin social, mai mult decât cerinţele legale.

În paralel, toate cele trei fabrici din Brăila, Caracal şi Ploieşti îşi continuă activitatea pentru a furniza clienţilor, în mod eficient, produse de cea mai înaltă calitate”, a transmis compania. 

Citește și: Electrificarea pune la masă 7 dintre marii producători auto. Dezvoltă o rețea-gigant de încărcare

Peste 7.500 de români lucrează în fabricile Yazaki 

Yazaki este unul dintre cei mai mari furnizori de componente auto din lume, iar produsele sale sunt utilizate de majoritatea marilor producători de automobile din lume, precum Ford, Mercedes sau BMW.

Cu o tradiţie de peste 80 de ani în producţia de componente auto, grupul Yazaki este prezent în 44 ţări şi are 448 de locaţii.

Yazaki România este unul dintre principalii angajatori din industria auto din ţară, cu peste 7.500 de angajați. 

În fabrica Yazaki de la Buzău, care va fi închisă, lucrează circa 600 de angajați, iar în fabrica Yazaki de la Ploiești, care va fi restrcuturată, muncesc aproximativ 2.400 de angajați. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te