Drum inundat? Ce spun mecanicii că trebuie să faci pentru ca ploaia să nu-ți „omoare” mașina


În contextul ploilor torențiale, probabilitatea să întâlnești o porțiune de drum inundat cu mașina e foarte mare. Cum mașinile nu au funcție „submarin”, apa e un dușman redutabil pentru motoare și sistemele electrice. Iar mecanicii au câteva sfaturi ce te pot salva de cheltuieli.
Acumulările mari de apă pe carosabil pot fi „mortale” pentru mașină, dacă șoferul nu e foarte atent și nu ia măsuri preventive de siguranță.
Și o banală baltă de câțiva centimetri adâncime poate fi devastatoare, dacă e abordată în viteză. Apa împroșcată, de exemplu, poate ovaliza discurile de frână încinse sau se poate infiltra în alternator ori în alt sistem electric.
Citește și: Frig, mâzgă, ninsori! Încălțați mașina de iarnă! Conduceți în siguranță și evitați 1.800 lei amendă
Drum inundat? Ce spun mecanicii că trebuie să faci pentru ca ploaia să nu-ți „omoare” mașina
Imaginea unui drum acoperit de apă poate părea inofensivă, dar pentru motorul și sistemele electrice/electronice ale mașinii tale se poate dovedi fatală.
Sistemele unui vehicul nu sunt proiectate să funcționeze sub apă sau cu apă, chiar și o traversare neglijentă putând produce daune serioase și costisitoare.
Cele mai vulnerabile „puncte” ale mașinii la apă sunt sistemele electrice/electronice și admisia motorului.
Bateriile, firele și conexiunile, de pildă, atunci când sunt umede sau expuse la umezeală, sunt susceptibile de a face scurtcircuit. Defecțiunea poate fi minoră, precum problele cu luminile sau diferiți senzori, dar poate fi și gravă - defectarea alternatorului sau arderea calculatorului central al mașinii. Iar, ca idee, un calculator nou sare ușor de 1.000 euro.
Citește și: Mașinile electrice mai ieftin de reparat decât cele termice? Ce spun calculele mecanicilor
Foto: Dacă apa trece de jumătatea roții, nu mai înainta. Riști ca motorul să tragă apă pe admisie.
Dacă motorul termic al mașinii ajunge să tragă apă pe admisie, „moartea” acestuia e aproape sigură.
Apa pătrunde în camera de ardere, pistoanele încearcă să o comprime și, pentru că acest lucru nu este posibil, rezultatul este îndoirea bielelor sau chiar găurirea blocului motor. Costul reparației poate depăși cu ușurință 2.000-3.000 euro.
Pentru a nu risca ca apa de pe drum să vă „omoare” mașina, mecanicii recomandă să treceți cu viteză redusă prin bălți și zonele acoperite de apă, deoarece „valul” creat de mașină crește riscul ca apa să pătrundă la motor sau să ajungă la sistemele electrice/electronice.
De asemenea, șoferii trebuie să fie atenți la adâncimea apei de pe drum. Dacă aceasta ajunge să depășească jumătatea roții, nu mai trebuie înaintat. Ori se oprește pe loc, ori se face cale întoarsă și se găsește o rută alternativă.