Cu doar câteva săptămâni până la debutul primei mașini Lamborghini super sport hibrid, firma italiană omagiază renumitul său V12 aspirat natural prin prezentarea coupe-ului lnvencible și a roadster-ului Autentica, două mașini-unicat care evidențiază ADN-ul mărcii și reprezintă zenitul personalizării exclusiviste.
Pe lângă conceptul și performanțele „bijuterilor” pe patru roți însă, extrem de interesantă este și povestea cu rădăcini 100% românești a numelui ales de intalieni pentru „taurul” cu acoperiș: lnvencible. Cum alegerea numelui unui produs este esențială pentru branding și marketing, indiferent de industrie, când au decis crearea supercar-urilor italienii au apelat la cele mai bune firme de „naming”. Iar în cazul coupe-ului lnvencible a fost câștigătoare ideea Namzya, o firmă cu sediul la București, fondată în 2017 de Andra Guțui și Marcela Sărmășan.
De la Tata, la gardul standului Lamborghini de la Geneva Motor Show: „Suntem două fete care au pornit la drum fără un portofoliu impresionant”
Modul în care a ajuns Namzya să lucreze pentru Lamborghini, unul dintre cei mai reputați constructori de supercar-uri, este povestit chiar de Marcela Sărmășan și pare o poveste de film SF.
„În martie 2019 ne aflam în Elveția, la Geneva Motor Show. Atunci lansam prima noastră mașină, faimoasa Altroz a companiei Tata Motors.
lnvencible vorbește despre putere, furie, viteză
Lamborghini Invencible și Autentica spun adio erei supercar-urilor cu motoare V12 aspirate pe benzină
„Motorul V12 este unul dintre pilonii istoriei noastre și ai succesului mărcii noastre”, a declarat Stephan Winkelmann, Președinte și CEO Automobili Lamborghini. „Pe măsură ce ne îndreptăm o nouă eră a propulsiei hibride în cadrul strategiei noastre Car Tauri, acesta este modul Lamborghini de a celebra motorul V12 aspirat natural, prin două automobile unicat, care reprezintă perfect conceptul nostru de excelență în personalizare.”
Stilul celor două mașini unicat, inconfundabile, a fost creat de Lamborghini Centro Stile, chintesență a creativității maxime, folosind platforma V12, reflectând detaliile de design care au contribuit la conturarea personalității emblematice a companiei și caracterul sportiv inspirat de cursele de mașini.
Invencible și Autentica aduc un omagiu capodoperelor de design Lamborghini: Sesto Elemento, un omagiu adus supleței și motorsportului, caracterizat printr-un eleron spate mare; Reventon cu stilul său aeronautic unic; și Veneno, care duce căutarea perfecțiunii aerodinamice la extrem.
„Am creat două mașini cu un caracter unic, inspirate de zilele și de mediul circuitelor de curse”, a spus Mitja Borkert, Automobili Lamborghini Head of Design. „Modelele au fost proiectate de Lamborghini Centro Stile, etalând creativitate maximă pe platforma V12. Modelele se bazează pe ADN-ul nostru unic de design, ridicând din nou tradiția Lamborghini la un nou nivel.”
Ambele mașini noi au aceeași monococă din fibră de carbon de la Aventador, produsă în Sant'Agata Bolognese, împreună cu caroseria integrală din carbon, care încorporează design și tehnologii testate cu succes de Lamborghini în motorsport. Capota impunătoare o reinterpretează pe cea a lui Essenza SCV12, împreună cu splitter-ul frontal pronunțat, complet cu bare verticale concepute pentru a gestiona fluxul de aer în cel mai eficient mod.
Hexagonul, un motiv binecunoscut al designului modern Lamborghini, este integrat armonios, dar vizibil, în elementele vizuale distinctive ale mașinii, începând cu ansamblul uimitor de lumini din față și din spate, evidențiat de lumini inovatoare LED hexagonale. Pe capotă, admisiile amintesc de cele de pe Sesto Elemento, aceleași detalii repetându-se la gurile de evacuare triple, din lnconel: un aliaj special de oțel de înaltă performanță derivat din industria aerospațială.
Interiorul ambelor mașini este dominat de linii curate, cu un tablou de bord minimalist, pus în valoare de orificiile de aerisire hexagonale imprimate 3D și fără instrumente pe consolă, pentru a sublinia simplitatea cabinei și pentru a concentra atenția pe plăcerea pură a conducerii. Carlinga în sine este încadrată în fibră de carbon, cu un afișaj digital cu grafică dedicată fiecărei mașini.
Coupe-ul lnvencible se caracterizează prin contrastul subtil dintre nuanța dominantă de roșu și elementele cu aspect carbon, îmbunătățite de „fulgi” roșii. Caroseria Rosso Efesto este completată de praguri și tocuri de uși din carbon, la fel ca și etrierele de frână de la Rosso Mars, care stau în spatele roților cu prindere centrală, cu carene din fibră de carbon pentru a ventila ansamblul frânei. Pe ușile clasice în foarfecă, există două tricolore hexagonale proeminente: un omagiu adus drapelului italian, care este repetat pe căptușelile ușilor, precum și pe volan.
Interiorul, în aceeași culoare cu caroseria, contrastează cu pielea Rosso Alala și Nero Cosmus Alcantara, accentuate de broderia personalizată în Rosso Alala și Nero Ade. Tabloul de bord prezintă un logo Lamborghini în Rosso Efesto: aceeași culoare folosită pentru padelele de schimbare a vitezelor de pe volan.
În aceeași idee, păstrându-și însă caracterul cu adevărat unic, roadster-ul Autentica prezintă caroseria în Grigio Titans cu detalii în Matt Black și un colorit Giallo Auge: o culoare repetată pe etrierele de frână, precum și pe principalele elemente aerodinamice. Acestea includ splitter-ul față și aripa spate derivată din motorsport, care optimizează sarcina aerodinamică, flancată de o pereche de aripioare. Profilul mașinii este unic prin două domuri cu bare anti-răsturnare integrate, inspirate de mașinile de curse din trecut. Interiorul este brodat elegant în Giallo Taurus, cu tapițerie contrastantă din piele Nero Ade, completată de Nero Cosmus și Grigio Octans Alcantara în două tonuri.
Invencible și Autentica sunt ultimele mașini produse de Lamborghini echipate cu un motor 6,5 I cu 12 cilindri montat longitudinal în spate (Longitudinale Posterior: „LP”) înainte de trecerea la era hibridă. Ele reprezintă ultimul salut adus trenului motopropulsor Lamborghini V12, care oferă 780 de cai putere și un cuplu maxim de 720 Nm la 6.750 rpm, cuplat la o cutie de viteze ISR cu șapte trepte, tracțiune pe patru roți și sistemul de direcție dinamică Lamborghini care controlează toate cele patru roți.