BMW va introduce și în România abonamentul pentru opționale: 10 € volan încălzit, sub 20 € scaunele

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 01.02.2023 - 14:59
BMW introduce în 2023 în România abonamentul pentru opționale. / Foto: BMW

Digitalizarea, conectivitatea și globalizarea schimbă business-ul auto, mașinile devenind un fel de smartphone-uri pe roți cu acces în magazine virtuale unde pot fi activate opțiuni contra cost. Iar BMW este primul constructor care introduce în România astfel de servicii.

SHARE

Multe mașini dispun de ani buni de „meniuri ascunse”, prin accesarea cărora se pot activa diverse funcții, sau de cablaje trase de pe banda de asamblare pentru pilot automat, de pildă, care nu au nevoie decât de un buton/manetă pentru a face sistemul funcțional.

Digitalizarea, conectivitatea, globalizarea producției și procesele tehnologice din ce în ce mai avansate din fabricile de automobile deschid, însă, noi oportunițăți de business pentru producători, precum oferirea de „kit-uri de putere” contra cost, prin actualizări de software de la distanță, ca în cazul abonamentului anual „Acceleration Increase” propus de Mercedes pentru modelele EQE 350 4Matic, Mercedes EQE SUV 350 4Matic, Mercedes EQS 450 4Matic și Mercedes EQE SUV 450 4Matic (puterea modelelor EQE crește de la 288 cai putere la 348 cai putere, iar cea a modelelor EQS, de la 355 cai putere la 442 cai putere, prin plata unui abonament anual de 1.200 de dolari, în SUA, de pildă), sau activarea de opționale online, pe bază de abonament sau plată întreagă, cum se întâmplă cu scaunele încălzite, volanul încălzit și asistentul inteligent pentru faza lungă de la BMW. 

Citește și: FOTO BMW aduce un omagiu erei motoarelor termice resuscitând „Batmobil”-ul 3.0 CSL. Preț: 750.000€

De asemenea, în diferite țări Lexus, Toyota și Subaru percep deja un abonament lunar de circa 5 $ pentru pornirea/închiderea/deschiderea mașinii prin intermediul unei aplicații de smartphone. Iar Stellantis, Ford și GM urmăresc fiecare să genereze cel puțin 20 de miliarde de dolari anual din serviciile software până în 2030, potrivit Bloomberg. 

BMW introduce în 2023 în România abonamentul pentru opționale. Vizați, clienții care nu le-au bifat la cumpărare sau au luat mașina SH fără ele activate

În prima jumătate a anului 2023, BMW va fi primul constructor auto care introduce în România noțiunea de abonament pentru opționale. 

„Trebuie subliniat că sistemul de abonament pentru anumite opţionale nu reduce din posibilităţile de configurare ale clienţilor, ci adaugă posiblitatea de a beneficia de anumite funcţii şi sisteme care nu erau instalate iniţial şi care pot fi activate printr-o simplă comandă on-line.

În acest sens se lucrează şi pentru România la activarea unei platforme on-line care să permită clienţilor să beneficieze de astfel de servicii. În acest moment nu putem confirma data de lansare a platformei, dar sperăm să fie în prima parte a acestui an.

Citește și: VIDEO România, deszăpezită cu utilaje vechi de 70 de ani, făcute în URSS. Au motor de tanc

Această nouă oportunitate poate să facă mai facilă revânzarea unui automobil (un scenariu evident este cel al unui client din Portugalia sau Spania, care poate să vândă maşina cumpărată fără încălzire în scaune în regiuni mai friguroase din Europa), dar poate şi să deschidă noi scenarii de utilizare (activarea scaunelor încălzite doar pe timp de iarnă) sau să dea şansa clienţilor să testeze soluţii şi sisteme noi, pentru a înţelege dacă sunt relevante pentru modul în care utilizează maşina”, a declarat, în exclusivitate pentru Newsweek, Alexandru Șeremet, PR Manager BMW România.

Abonamente, prentru scaune încălzite, volan încălzit, suspensii adaptive

„Opţiunile care pot fi activate includ şi mult discutatele sistememe de încălzire în scaune sau volan, dar şi suspensii adaptive (pentru BMW iX3) sau soluţii software, precum funcţia dash-cam BMW Drive Recorder. Pentru a putea fi activate, anumite funcţii au nevoie de o pre-echipare de fabrică (pentru Driving Assitant Profesional sau scaune încălzite, de exemplu). Aceste funcţii inactive nu afectează preţul iniţial de achiziţie”, a explicat Alexandru Șeremet.

Introducerea acestui sistem de abonamente pentru opționale nu reduce gama de echipamente standard ale modelelor, ci, din contră, facilitează accesul clienților la o gamă extinsă permanent de funcții. Un exemplu este funcţia de navigaţie, care acum este disponibilă din echiparea standard inclusiv pentru BMW Seria 3.

„Clienţii au posibilitatea să plătească activarea sistemelor pe o lună, un an, trei ani sau pe perioadă nelimitată. Comparativ cu preţul pentru echiparea din fabrică, un sistem on-line este cu aproximativ 10% mai scump la activarea pe perioadă limitată. Costul estimativ pentru o lună este de 10 euro pentru încălzirea în volan şi mai puţin de 20 euro pentru încălzirea în scaune, şi urcă până la 200 euro, respectiv, 400 euro, pe perioadă nelimitată.

Orientarea către o platformă digitală de soluţii nu este punctuală pentru BMW Group. În România, am dezvoltat, de exemplu, o platformă extinsă de servicii after sales care foloseşte şi aplicaţia MyBMW. Acestea includ posiblitatea de programare on-line în service, cu selectarea intervalului orar dorit, posibilitatea de a primi un deviz digital însoţit de explicaţii video şi, apoi, plata on-line”, a mai adăugat Alexandru Șeremet.

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te