Propulsorul de 2.0 litri, cu patru cilindri și tehnologie TwinPower Turbo, de sub capota lui 128ti este înrudit cu cel de pe M135i și are dezvoltă putere maximă de 265 CP, ceea ce facilitează performanţe de condus sportiv, precum sprintul 0-100 km/h în 6,1 secunde. BMW 128ti este mai mult, însă, decât o nouă variantă de Seria 1. Pe lângă numeroasele dotări de exterior şi interior care fac îl diferenţiază, întreaga suspensie şi direcţie au fost adaptate special pentru a oferi o dinamică foarte sportivă şi orientată către conducător.
În consecinţă, noul automobil sport, exclusiv cu tracţiune faţă, se adresează unui public foarte tânăr, cu accent clar pe plăcerea condusului caracteristică BMW. Adică, bavarezii țintesc Golf-ul GTI, care, standard, dispune de 245 CP, și alte hot-hatch-uri cu tracțiune, gen Megane RS sau Civic Type-R, cu mențiunea că acestea au puteri mai mari și sar în altă ligă.
BMW 128ti este echipat standard cu transmisie Steptronic Sport, cu opt trepte şi un diferenţial Torsen, cu patinare limitată, pentru o tracțiune cât mai bună pe puntea faţă. Modelul vine cu suspensie M Sport adaptată special, care include o coborâre cu 10 mm a gărzii la sol, precum şi cu sistemul BMW Performance Control, care a fost adaptat special pentru o agilitate crescută.
Mai mult, direcţia a fost adaptată la noul model pentru reacţii precise, oferind conducătorului un răspuns direct, iar mașina este cu aproximativ 80 de kilograme mai ușoară decât BMW M135i xDrive, cu tracţiune integrală. Frânele M Sport, cunoscute de la vârful de gamă, garantează caracteristici de frânare ce egalează performanţele de condus.
BMW a folosit denumirea „TI” acum mai bine de jumătate de secol, pe modelele din „Noua Clasă”, aş cum au fost BMW 1800 TI, BMW 2000 TI sau versiunile mai compacte 1802 TI sau 2002 TI. Era momentul în care marca se repoziţiona după criza anilor ’50 şi îşi afirma sportivitatea.