De câte ori n-ați văzut în trafic automobile, dube sau camioane cu pneuri tocite până la sârme sau uzate inegal? Sunt adevărate amenințări la adresa siguranței rutiere. Și, probabil, dacă SnapSkan ar ajunge și în România, iar rezultatele ar fi transmise și autorităților, foarte multe vehicule ar fi trase pe dreapta. Deocamdată, însă, nu este cazul.
SnapSkan, serviciul digital de monitorizare și verificare a stării anvelopelor dezvoltat de producătorul de anvelope Nokian Tyres în colaborare cu lanțul său de distribuție și service de anvelope, Vianor, a fost prezentat pentru prima dată în anul 2016, la evenimentul dedicat tehnologiei și startup-urilor, Slush.
Un prototip al acestui serviciu a fost pus în uz într-o parcare cu mai multe etaje din Helsinki, iar primul punct de verificare a fost deschis pentru utilizatori în iunie 2017, într-o parcare din Turku, Finlanda.
Cum feedback-ul clienților a fost deosebit de pozitiv, Nokian a îmbunătățit sistemul și a decis extinderea acestuia. În această săptămână, se vor inaugura patru puncte noi SnapSkan, în cadrul parcărilor din diverse locații din Finlanda. Și urmează un punct de verificare în Oslo, Norvegia.
Cum funcționează SnapSkan
Sistemul SnapSkan facilitează și eficientizează măsurarea adâncimii benzii de rulare a anvelopei utilizând cea mai recentă tehnologie de scanare 3D. Scanerele SnapSkan sunt amplasate la intrările sau ieșirile din parcări.
Conducătorii auto trec cu roțile autoturismului peste rampa de scanare când intră sau ies din parcare, iar sistemul scanează în mod automat anvelopele. Înainte sau după scanare, șoferul poate opta să primească gratuit, fie prin SMS, fie online, raportul digital al stării anvelopelor sale.
Dacă nu se optează pentru niciuna dintre cele două modalități de primire a raportului, toate informațiile centralizate de sistemul SnapSkan despre vehiculul respectiv vor fi șterse definitiv în termen de o săptămână.