Volvo a produs ultima mașină cu motor diesel, accelerând astfel demersul său de a deveni o marcă exclusiv electrică până în 2030.
După cum a confirmat marca, ultimul diesel a ieșit de pe linia de producție de la uzina Volvo din Torslanda, Suedia, pe 26 martie.
Citește și: Vânzările de mașini electrice merg prost. Constructorii revin la benzină și fac promoții
Adio, diesel! Ultima mașină Volvo cu motor pe motorină a părăsit linia de producție
Volvo pune capăt unei relații de 45 de ani cu motoarele diesel și devine primul mare producător auto cu tradiție care renunță complet la acest tip de combustibil.
Ultimul Volvo diesel este un XC90 albastru echipat cu un motor turbo de 2.0 litri cu patru cilindri. SUV-ul va fi expus la noul muzeu „World of Volvo”, care va fi deschis publicului pe 14 aprilie.
Până în 2019, majoritatea automobilelor Volvo vândute în Europa erau propulsate de motoare diesel. Iar în 2008, 95% din vânzările XC90 erau diesel.
"Pentru o lungă perioadă de timp, motoarele noastre diesel au fost sinonime cu fiabilitatea și eficiența și au însemnat foarte mult pentru noi timp de multe decenii. Într-adevăr, succesul mașinilor noastre diesel a jucat un rol important în evoluția noastră ca marcă premium. (...)
Citește și: Punct de cotitură? Două mașini electrice premium, mai „ieftine” decât modelele pe benzină și diesel
Cu doar cinci ani în urmă, motorul diesel era pâinea și untul nostru în Europa, la fel ca pentru majoritatea celorlalți producători de automobile. Majoritatea mașinilor pe care le-am vândut în Europa în 2019 funcționau cu motor diesel, în timp ce modelele electrice abia începeau să câștige teren. (...)
Direcția complet electrică spre care ne îndreptăm acum este cea corectă, iar noi o facem cu steagul sus", au declarat oficiali Volvo.
Volvo va trece la producția de automobile exclusiv electrice până în 2030, fabricile urmând să fie reamenajate pentru a găzdui producția de mașini electrice și de sisteme de propulsie cu baterii.
Compania a confirmat că va pune capăt producției de propulsoare diesel până în 2024, într-o declarație făcută anul trecut la evenimentul Climate Week din New York.
Citește și: Șeful Renault și ACEA, scrisoare dură către UE: Industria auto, în pericol din cauza electrificării
Șeful Volvo, Jim Rowan, a declarat anterior că "sistemele de propulsie electrice sunt viitorul nostru", afirmând că marca Volvo este "pe deplin concentrată pe crearea unui portofoliu larg de automobile premium, complet electrice, care să ofere tot ceea ce clienții așteaptă de la un Volvo".
Totuși, mărcile premium reprezintă 40% din vânzările de mașini pe motorină în Europa, marcând o creștere de 10% față de cota lor din 2015.