A 4-a generație Kia Sorento: Un SUV familial „full size” cu aspirații mari, dar putere mică

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 06.04.2020 - 17:56

SUV-ul familial ”full size” Kia Sorento a ajuns la cea de-a 4-a generație. A crescut în dimensiuni, oferă până la 7 locuri și un portbagaj de 910 litri și a fost rafinat pentru a da de gândit chiar și unor modele din alte ”ligi”, precum Volkswagen Touareg sau Toyota Land Cruiser.

SHARE

Kia Sorento a debutat în 2002 ca SUV de clasă medie și cu un design comparat de mulți cu cel am primei generații Mercedes ML.

De-a lungul timpului, modelul a evoluat continuu, coreenii încercând să-l poziționeze din ce în ce mai sus. Iar acum, cu o lungime de peste 4,8 metri lungime (4.810 mm), cea de-a 4-a generație Sorento a făcut clar pasul în lumea SUV-urilor familiale „full size”, cu până la 7 locuri, în care există adversari redutabili precum Volkswagen Touareg sau noul Land Rover Defender.

De asemenea, din punctul de vedere al dimensiunilor și spațiului,  se poate spune că noul Sorento bate și la ușa off-roader-ului luxos Toyota Land Cruiser.

Singura mare problemă a lui Kia Sorento în aceste ”ligi” superioare a fost și rămâne lipsa de putere. Mașina cântărește goală peste 1.800 de kilograme, iar paleta de motorizări include doar un diesel CRDi de 2.2 litri / 201 cai putere și un sistem hibrid cu o putere totală de 230 de cai, bazat pe un motor pe benzină turbo, 1.6 T-GDi.

Sigur, Toyota Land Cruiser 180D are și mai puțin, 177 cai, însă are cu totul altă filozofie și performanțe orientate către off-road. Ca idee, cel mai slab Touareg dispune de 231 de cai, iar R-ul ajunge la 462 de cai, dar costă și de vreo trei ori mai mult.

Să revenim, însă, la noul Sorento, comparațiile forțate fiind doar pentru orientare în timp și spațiu.

Mașina a crescut cu 10 mm în lungime (4.810 mm), 10 mm în lățime (1.900 mm) și are un ampatament alungit cu 35 mm. În înălțime, Sorento a pierdut 50 mm, față de modelul anterior, iar montanții ”A”, ai parbrizului, au migrat spre spate cu 30 mm, pentru a face loc unei capote mai impunătoare.

Design-ul a primit linii mai puternice și mai masculine, iar pe laterale, la nivelul montanților ”C”, au apărut un fel de aripioare de rechin, ca la ProCeed. Original și captivant, pentru ochi.

Interior practic și tehnologizat

Planșa de bord cu un design inedit, cu guri pe ventilație pe două niveluri, a noului Sorento este dominată de un ecran tactil de 10,25 inch (8 inch, la versiunea de bază), iar instrumentarul este tot digital.

Display-ul are 12,3 inch. Conectivitatea este la ea acasă, existând nu mai puțin de 7 prize USB în mașină. Iar aspectul practic al habitaclului este la cote înalte.

De exemplu, bancheta spate poate culisa cu 45 mm pe orizontală, pentru a crește/diminua spațiul pentru pasageri/bagaje, și la al 3-lea rând de scaune accesul este mai facil.

Portbagajul noii Kia Sorento variază în funcție de motorizare. Diesel-ul în configurație cu 5 locuri oferă un spațiu cargo enorm, de 910 litri. Iar dacă se optează pentru 7 locuri, rămân 187 litri pentru bagaje. În cazul versiunii hibride, portbagajul are 902 litri sau 179 litri cu 7 locuri.

Diesel sau hibrid, automată cu 8 sau 6 trepte

Fiind dezvoltată pe noua platformă botezată VUS de cei de la Kia și Hyundai, a patra generație Sorento poate primi ”inimă” diesel sau hibridă.

Diesel-ul 2.2 CRDi dezvoltă 202 cai putere și un cuplu de 440 Nm și este cuplat la o cutie de viteze automată, cu dublu ambreiaj și 8 trepte. Sistemul hibrid este compus dintr-o unitate pe benzină, 1.6 T-GDi, și un electromotor de 60 de cai, alimentat de o baterie cu o capacitate modică de 1,49 kWh (nu permite rularea 100% electrică).

Puterea totală ajunge la 230 de cai, în contextul unui cuplu de 350 Nm. Iar transmisia este asigurată de o cutie automată cu 6 trepte.

4x4? Da, dar opțional. De bază, Sorento vine cu două roți motrice. Însă, poate primi și un sistem de tracțiune integrală permanentă, cu diferite moduri de condus (noroi, nisip, etc.).

Condus semi-autom și mișscare din cheie

Noua Kia Sorento poate fi dotată cu aproape toate tehnologiile de ultimă oră. Frânare automată cu detectarea pietonilor și a bicicliștilor, pilot automat adaptiv cu funcție trafic aglomerat, cameră 360 de grade, etc..

Sistemul de condus semi-autonom de nivel 2 funcționează până la o viteză de180 km/h. Iar Sorento 4 este primul model Kia care dispune de o tehnologie de ”staționare autonomă” – mașina poate fi mișcată în față sau în spate folosind doar cheia de contact. Parcă am mai văzut ceva similar?

Da, de acum câțiva ani pe BMW Seria 7, apoi pe Seria 5, etc..

Fabricată exlusiv în Coreea de Sud, Sorento 4 ar fi trebuit să ajungă pe piață spre sfârșitul anului. Însă, având în vedere criza declanșată de pandemia cu COVID-19, lucrurile ar putea fi mult decalate.

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Aici puteti modifica setarile de Cookie -