Bazat pe platforma lui Chiron, ca și Bugatti La Voiture Noire (cel mai scump hypercar, cu un preț de peste 12 milioane de euro), noul Bugatti Centodieci, lansat la Pebble Beach, în California, marchează aniversarea a 110 ani a brand-ului francez și readuce la viață spiritul supercar-ului anilor 1990 Bugatti EB110.
În față, legătura lui Centodieci cu EB110 este subliniată de calandrul în formă de potcoavă mai mic decât la Chiron și La Voiture Noire și de blocurile optice cu tehnologie LED subțiri. Pe laterale, linia în formă de ”C” de la Chiron a fost înlocuită cu una dreaptă și cu un element cu cinci găuri. Iar în spate, de stopurile LED cu arhitectură 3D, care au și rol aerodinamic, și de răcire a motorului W16. Eleronul de mari dimensiuni conferă un plus de apăsare la viteze ridicate, dar seamănă și cu cel al modelului EB110 SS.
Bugatti Centodieci este pusă în mișcare de motorul quad-turbo de 8.0 litri și arhitectură W16 de la Chiron, care dezvoltă aproape 1.600 de cai putere. Dar Centodieci este mai ușoară cu 20 de kilograme și, prin urmare, mai performantă.
Bugatti EB110 a ținut capetele de afiș la mijlocul anilor 1990, fiind răspunsul francezilor la McLaren-ul F1. Supercar-ul era animat de un motor V12 de 3.5 litri, supraalimentat cu patru turbine, care dezvolta 560 de cai putere. La versiunea EB110 SS (Super Sport), puterea ajungea la 600 de cai putere. Dar McLaren-ul F1, cu șasiu din carbon, aerodinamică activă și motor V12 BMW de 620 de cai, a câștigat duelul, marca Bugatti fiind cumpărată de grupul Volkswagen în 1998.