Virgil Vochină: Peste 75.000 de români au murit în accidente după 1990

DE Mihai Duță | Actualizat: 13.08.2021 - 11:23
Atenție la neatenție! Virgil Vochină propune ca șoferii între 18 și 35 de ani să urmeze cursuri de prevenție, pentru că acest tronson este responsabil de circa jumătate din accidentele grave

Realizatorul celebrei emisiuni „Reflecții Rutiere“ a explicat care sunt cauzele numărului mare de accidente rutiere din ultima perioadă și ce ar trebui făcut în cel mai scurt timp.

SHARE

Generalul Virgil Vochină spune că  traficul haotic și numărul mare de accidente din ultima perioadă au la bază mai mulți factori, de la lipsa de educație și lipsa unei pregătirii temeinice în școlile de șoferi, la modul în care se desfășoară examenele pentru permisul de conducere și la indiferența autorităților pentru asigurarea unei infrastructuri corespunzătoare.

El spune că acțiunile de prevenție și educație rutieră trebuie să se concentreze în special pe tinerii șoferi între 18 și 35 de ani, pentru că aceștia sunt responsabili de aproape jumătate din totalul accidentelor grave.  

O altă explicație pentru acest fenomen îngrijorător poate fi și faptul că tinerii sunt afectați de starea de pandemie care le accentuează nervozitatea și nerăbdarea la volan.    

Virgil Vochină menționează faptul că românii se tem cel mai mult de o criză economico-financiară, de incendii și de accidentele auto, conform unei cercetări sociologice UNSAR-IRES. Însă temerea în privința accidentelor rutiere a crescut îngrijorător față de anul trecut. 

„Din 1990 până anul trecut, peste 75.000 de români au murit în accidente rutiere. Să ne imaginăm că un oraș a rămas fără locuitori. 

Pentru diminuarea riscului rutier major, printre alte măsuri urgente, factorii de decizie, în special CNAIR, ar trebui să urgenteze sistematizarea și presemnalizarea punctelor negre, precum și alte amenajări care se impun. 

Totodată, Poliția Rutieră ar trebui să-și facă simțită prezența în zonele de risc atât ziua, cât și noaptea, prin măsuri ferme și urgente.

În mod special trebuie avut în vedere transportul de persoane și de mărfuri“, spune fostul realizator al emisiunii „Reflecții Rutiere“.

„Cele două instituții răspunzătoare de siguranța rutieră, Ministerul Transporturilor și Ministerul Administrației și Internelor trebuie să implementeze de urgență o strategie de criză.

Acestea trebuie să prezinte un  raport public trimestrial în care să fie prezentate măsurile luate pentru creșterea gradului de siguranță rutieră“, propune Virgil Vochină.  

„Eu cred că momentul eliberării permisului de conducere ar trebui să reprezinte un moment deosebit de important, de conștientizare a răspunderii la volan.

Cu ani în urmă organizam întâlniri la înmânarea permisului de conducere, după care erau proiectate filme de educație rutieră cu imagini de la accidente grave și alt activități educative. Acest moment avea un impact deosebit de convigător pentru respectarea normelor rutiere de către proaspeții șoferi.

Acum e mult mai ușor să realizezi un moment de reflecție și educație având în vedere posibilitățile tehnice actuale, astfel încât conducătorul auto să înțelegă ce răspundere are pentru el și pentru ceilalți din momentul obținerii permisului.

Să înțeleagă astfel că este un examen pentru viață“, spune Virgil Vochină.

O altă soluție pentru educarea tinerilor conducători auto o poate reprezenta și înființarea unor cluburi locale de sprijin și consiliere rutieră gestionate de Asociația Municipiilor și Orașelor din România, în special în localitățile cu trafic intens și zone cu risc de accident.

 „TVR, serviciu public de interes național poate realiza în cadrul știrilor, joia și lunea emisiuni educative.

În atenția factorilor de decizie, educația rutieră în școala generală și în licee ar trebui consolidată astfel încât tinerii, la 18 ani, să fie deja pregătiți pentru a deveni șoferi“, a adăugat Virgil Vochină.  

Citește dosarul integral „Drumurile noastre, moarte”

Cum scăpăm de drumurile morții

Mai puține accidente în 2021, dar mai mulți morți

Weekendul negru de pe drumurile românești

Fabuloasele șpăgi luate de unii polițiști de la Rutieră și Permise

Cum au modificat parlamentarii Codul Rutier ca să scape ei de amenzi

Polițiștii nu dau amenzi după camerele video de bord ale românilor. Un agent trebuie să constate

De ce devin șoferii români ucigași la volan

__________________________

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.