Au fost calculate în funcție de valorile minime, folosite de notari. Cei expropriați trebuie să dovedească acum în instanță că bunurile lor fac mai mult pe piața imobiliară reală.
În cele 8 sate ale comunei Perișani din județul Vâlcea, autostrada va înghiți peste 20 de gospodării, terenuri și ferme.
Ioan Mohanu are 80 de ani și pierde o casă cu grajd, grădină și alte acareturi, și trebuie să o ia de la capăt cu doar 24.000 de euro, conform știrile ProTv.
Un bătrân în vârstă de 80 de ani va rămâne fără casă și grădină. Se va construi autostradă pe ele
În zonă, despăgubirile pentru teren nu depășesc un leu pe metrul pătrat. Sumele au fost stabilite pe baza grilelor folosite de notarii publici.
Citește și: VIDEO România atinge borna de 1.000 km de autostradă cu un ciot care se termină în câmp
Doar că acestea au valori minime orientative și au fost gândite în alt scop - pentru a stabili taxele de intabulare și onorariul în cazul unor tranzacții. Nu reflectă valorile reale de pe piața imobiliară, spun proprietarii.
Adrian Vascu, Asociația Națională a Evaluatorilor Autorizați din România: „Cei care nu sunt mulțumiți fac apel la instanțe, unde evaluatorilor, experților, li se cere să estimeze valoarea de piață a respectivelor proprietăți și atunci se va vedea dacă a fost o diferență sau nu".
Citește și: România și Moldova, legate de 4 noi poduri peste Prut, unul la nivel de autostradă. Când vor fi gata
Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere explică de ce s-a ajuns în această situație.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR: „Ani de zile, în România, dacă ai cumpărat cu 100 de euro metrul, l-ai declarat cu 10 euro metrul. Ăla este prețul pieței notariale".
Acum, proprietarii trebuie să dovedească în instanță că valoarea de piață a bunurilor este alta.