Potrivit Uniunii Naționale a Tranportatorilor Rutieri (UNTRR) în decembrie ar urma să fie deschisă o a treia acțiune în instanță împotriva principalilor producători de camioane. Șansele ca transportatorii români să primească câștig de cauză sunt mari.
Prin două decizii din iulie 2016 și septembrie 2017, Comisia Europeană a aplicat amenzi usturătoare principalilor producători de camioane, deoarece s-au înțeles în vederea stabilirii ilegale a preţurilor pentru vehicule. Amenzile totale aplicate pentru “cartelul camioanelor”, din care au făcut parte Daimler (Mercedes-Benz), Volvo/Renault, Iveco, MAN, DAF și Scania, s-au ridicat la 3,7 miliarde de euro. Potrivit Comisiei Europene, “cartelul camioanele” a existat încă din 1997.
Ca urmare înțelegerii dintre marii producători de camioane, firmele de transport au plătit cu cel puțin 5% până la 20% mai mult pentru achiziționarea de vechicule medii (cu masa maximă admisă cuprinsă între 6-16 tone) şi mari (peste 16 tone), relatează G4media.
UNTRR și firma de avocatură Hausfeld estimează că transportatorii rutieri din România sunt îndreptățiți să fie despăgubiți cu 2,4 miliarde de lei (peste 500 de milioane de euro) de către producătorii de camioane, în condițiile în care prețurile a 52.000 de camioane noi, achiziționate în perioada respectivă de firmele de transport românești, au fost afectate de înțelegerea neconcurențială.