Documentul PNRR a fost criticat pe pagini întregi de Comisia Europeană pentru lipsuri și greșeli

DE Edi Neagu | Actualizat: 11.06.2021 - 22:28
Comisia Europeană nu a fost prea încântată de PNRR. Foto: Comisia Europeana/Facebook
Comisia Europeană nu a fost prea încântată de PNRR. Foto: Comisia Europeana/Facebook

Planul Național de Redresare și Reziliență, trimis la Bruxelles în al 24-lea ceas, a fost primit cu câteva critici de către oficialii Comisiei Europene. Cele mai multe critici se referă la faptul că unele costuri nu se justifică.

SHARE

Planul Național de Redresare și Reziliență nu a primit aprecierea autorităților de la Bruxelles. Dimpotrivă. Comisia Europeană a transmis reprezentanților României mai multe observații extrem de critice, pe mai multe componente, de la infrastructură până la educație, potrivit unor documente obținute de HotNews.ro.

Cele mai multe critici se referă la faptul că nu sunt justificate costurile, că unele sunt supraestimate, că sunt neconcordanțe între sume, că lipsesc metodologiile de calcul și că au fost furnizate informații neclare legate de proiecte.

CITEȘTE ȘI: Armand a aflat că nu există niciun contract între Primărie și Romprest. Vrea banii înapoi

Documentul a fost discutat joi la Bruxelles cu reprezentanții Comisiei Europene. Potrivit unor surse apropiate discuțiilor aceasta este o evaluare de etapă, experții europeni cerând detalii ca parte a procesului de evaluare și trimitere de clarificari. Procedura nu este una specială, Ministerul Investițiilor Proiectelor Europene organizând întâlniri între reprezentanții Comisiei și ai ministerelor, iar aceștia din urmă sunt responsabili cu transmiterea clarificărilor, au precizat aceleași surse.

Observațiile Comisiei


Pilonul I - Transportul sustenabil
Pe anumite proiecte de transport feroviar nu este clar dacă standardele de costuri includ TVA sau nu.

CITEȘTE ȘI: VIDEO Tentativă de asasinat a FSB în Ucraina, după „modelul Arad”, dejucată de Securitate

Nu sunt clare explicațiile furnizate despre modernizarea a 30 de locomotive.

Infrastructura de metrou

Nu este clar dacă 30 rame electrice de metrou sunt incluse în costul de 600 de milioane de euro solicitate.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te