PMB începe modernizarea șinelor de tramvai din Capitală în primăvara 2024. Ce linii sunt vizate

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 09.11.2023 - 16:02
PMB începe modernizarea șinelor de tramvai din Capitală în primăvara 2024. Ce linii sunt vizate - Foto: Facebook/Asociatia Metrou Usor - Imagine cu rol ilustrativ

Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a anunţat că lucrările pentru modernizarea liniilor de tramvai vor începe în primăvara anului 2024 şi că a semnat 11 contracte pe care le-a atribuit în urma licitaţiei, iar pentru opt dintre acestea a dat deja ordin de începere a proiectării.

SHARE

„Lucrările pentru modernizarea liniilor de tramvai vor începe în primăvară. Am semnat 11 contracte pe care le-am atribuit în urma licitaţiei, iar pentru 8 dintre acestea am dat deja ordin de începere a proiectării.

Liniile care vor fi modernizate sunt pe artere precum str. Barbu Văcărescu, str. Lizeanu, bd. Lacul Tei, bd. Dimitrie Pompeiu, şos. Petricani, Calea Griviţei, bd. Dinicu Golescu, Bd. Mărăşeşti, bd. Chişinău, bd. Basarabia, bd. Expoziţiei, bd. Gării Obor, bd. Ferdinand, şos. Pantelimon sau bd. Timişoara”, a anunțat Nicuşor Dan, pe Facebook.

Citește și: FOTO Primele 51 de autobuze electrice pentru București au ajuns cu vaporul din China. Cum arată

Primarul Capitalei a mai spus că investiţiile în infrastructura de tramvai sunt extrem de necesare pentru că din cei 150 de km de reţea pe care o are Bucureştiul doar 90 km au fost modernizaţi, şi aceia în urmă cu peste 20 de ani.

„În plus, Bucureştiul are nevoie de înca 250 de tramvaie noi, moderne, pe care le vom achiziţiona cu bani europeni. Însă, pentru ca acest lucru să se întâmple e nevoie să reparăm infrastructura pentru că este o condiţie pe care orice finanţator o pune”, a mai precizat primarul Capitalei.

Referitor la finanţarea lucrărilor de modernizare a liniilor de tramvai este la dispoziţie, prin POR, suma de 300 de milioane de euro alocată pentru regiunea Bucureşti-Ilfov, şi, imediat ce ghidul va fi publicat, va fi făcută aplicarea pentru finanţare. 

Citește și: FOTO Un troleibuz românesc Rocar 217E, pensionat după 26 de ani, a fost salvat și dus la muzeu

„Cofinanţarea va fi asigurată din împrumuturi fie de la Banca Europeană de Investiţii, fie de la Banca Mondială, bănci cu care am iniţiat deja discuţii”, a adăugat Dan.

Edilul a mai afirmat că, în acelaşi timp, sunt în derulare patru studii de fezabilitate pentru extinderea liniilor de tramvai în zone precum Piaţa Unirii, partea de sud-est a inelului median, prelungirea traseului de tramvai de la Aeroportul Băneasa, până la centrul comercial Băneasa, şi unul pentru prelungirea tramvaiului pe şos. Bucureşti – Târgovişte, până la centrul comercial Colosseum.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te