Trenul merge cu 35 km/h între Brașov și Sibiu, pe traseul inaugurat cu mai bine de 130 de ani în urmă, în 1892. Iar CFR nu poate electrifica linia de 35 de ani. După o licitație ratată în 2023, acum a lansat o nouă procedură pentru elaborarea unui studiu de fezabilitate.
România nu a reușit să modernizeze decât 77 km de cale ferată în 2024. Estimarea era de aproape 300 km la începutul anului.
O cale ferată vitală pentru România, care leagă Bucureștiul de Oradea și mai departe de Europa Occidentală, va fi modernizată cu 1.000.000.000 € ca să „zboare” trenul ca în 1873. Traseul cu multe serpentine feroviare rămâne același ca pe vremea Austro-Ungariei.
Guvernul vrea să ia 23 de locomotive electrice noi pentru CFR, capabile să circule cu 160 km/h, de circa 6.600.000 €/bucata. Germania și Suedia, de exemplu, cumpără însă zeci de locomotive românești, făcute la Craiova, cu circa 2,5-3 milioane € bucata. Au specificații similare.
Ce dotări incredibile avea Hotelul Athene Palace în 1966 în București? Fiind principala unitate de cazare de lux din Capitală, datorită numărului mare de clienți, aceasta a fost extinsă cu o nouă aripă în 1964-1966 și modernizată cu tehnologii de ultimă oră la acea vreme.