O bancă din România, amendă de milioane de euro după ce a și-a „taxat” clienții cu dobânzi mai mari

DE Alin Crișan | 01.11.2022 - 18:14
ATM - Foto: Profimedia

ANPC a transmis că Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a soluţionat definitiv cauza prin care se constatau practici comerciale incorecte ale Raiffeisen Bank SA, menite a afecta interesele financiare ale consumatorilor, decizia instanţei confirmând Ordinul nr.837/20.10.2017.

SHARE

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunţat că Raiffeisen Bank urmează să restituie sumele recalculate în raport cu cele încasate cu titlu de dobânzi, în urma unei decizii definitive a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie (ICCJ). Astfel, sumele care urmează să fie înapoiate consumatorilor se ridică la 19 milioane de euro.

Citește și: Sorin Grindeanu: Eu nu vreau să fac show cum au făcut alții, dar nu voi ezita să reziliez contracte

„Având în vedere pronunţarea sentinţei definitive şi motivarea acesteia, în Dosar 8763/2/2017, operatorul economic Raiffeisen Bank SA urmează să restituie sumele recalculate în raport cu cele încasate cu titlu de dobânzi, celor care au contractat credite în RON, EUR şi CHF (franc elveţian), în perioada 2006-2009. Caracteristicile creditelor vizate sunt: o dobândă iniţială care a fost menţinută fixă timp de 1 an şi care, începând cu al doilea an de creditare, a fost majorată de către bancă, având în vedere că, în contract, era stipulat că dobânda este/devine revizuibilă «în funcţie de evoluţia pieţei financiare»; credite active la data emiterii ordinului; credite în raport cu care nu există o hotărâre judecătorească individuală prin care instanţa s-a pronunţat deja cu privire la dobândă”, se arată în comunicat.

Citește și: Concluziile primelor verificări la Dermatologie în cazul doctoriței de la Sf. Spiridon. Ce avere are

Sursa citată a menţionat că, indiferent de situaţia actuală a raportului dintre creditor şi debitor (credite închise, ajunse la maturitate, executate, restructurate, aflate în plată etc.), consumatorii persoane fizice şi/sau moştenitorul/moştenitorii titularului/titularilor, acolo unde este cazul, au dreptul să primească sume de bani care vor fi calculate, de la caz la caz, în funcţie de tipul de credit, suma şi perioada de creditare.

Pentru a primi aceste sume, consumatorii trebuie să se adreseze SC Raiffeisen Bank SA, a menţionat Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.

Citește și: Surse: Mai multe bănci vor fi investigate de Consiliul Concurenței din cauza indicelui ROBOR

ANPC a precizat că diferenţele de dobânzi care urmează să fie restituite consumatorilor se ridică la aproximativ 19 milioane de euro, fără dobânzile aferente încasării acestor sume pentru perioada menţionată, ceea ce va face subiectul unor discuţii separate, la nivel individual.

În situaţia descrisă se încadrează 9.155 de credite deschise la Raiffensen Bank.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te