Moartea pândește pe șosele, autostrăzi nu prea avem. Top-ul celor mai periculoase drumuri

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 23.02.2021 - 23:08
Foto: qmagazine.ro

În anul 2021, România nu a ajuns încă la pragul psihologic de 1.000 de kilometri de autostradă. Poliția Rutieră a întocmit și un clasament al celor mai periculoase drumuri din România în 2020.

SHARE

Iar lipsa infrastructurii moderne, șoselele supraaglomerate și, în multe cazuri, pline de capcane și gropi, precum și indisciplina șoferilor și a celorlalți participanți la trafic mențin țara noastră pe primul loc în Europa în ceea ce privește accidentele rutiere mortale. 

Anul trecut, deși traficul a scăzut drastic din cauza pandemiei de COVID, 1.644 de persoane și-au pierdut viața în accidente de circulație pe șoselele din România, în scădere cu doar 12 % față de anul 2019, conform unei analize realizate de Poliția Rutieră pentru Radio România Actualități (RRA).

Poliția Rutieră a întocmit și un clasament al celor mai periculoase drumuri din România în 2020, care arată legătura directă dintre infrastructura modernă și siguranța în trafic.

Astfel, pe trei șosele naționale, anul trecut s-au produs 10 % din accidentele mortale din toată țara, cel mai periculos Drum Național fiind DN 2 București - Suceava - Siret, principala rută care asigură legătura capitalei cu județele din Moldova, traseu dublat de doar 16 kilometri de autostradă, deschiși în decembrie la Bacău.

Următoarele două rute cu număr foarte mare de accidente sunt DN 1 București - Brașov - Oradea, respectiv DN 6 București - Craiova - Timișoara, unde lungimea autostrăzilor care merg paralel cu șoseaua veche reprezintă mai puțin de o treime din traseu.

Pe DN 2 localitățile nu au centuri, intersecțiile nu sunt prea bine realizate, iar șoferii trebuie să se adapteze la trei tipuri de sistematizare de la cel clasic cu o bandă pe sens și acostament lărgit, la un tronson experimental 2+1 reversibil și apoi două benzi curate pentru fiecare direcție. DN 1 și DN 6 sunt alte două rute cu trafic greu intens spre vest-ul țării, a explicat, pentru RRA, subcomisarul Dana Silvestru, specialist Direcția Rutieră.

„Cele trei artere sunt printre cele mai lungi, fac legătura cu principalele vămi și au trafic intens. Pe DN 1 București - Borș au fost înregistrate 160 de accidente cu 54 de persoane decedate, pe DN 2 București - Siret, 147 de accidente cu 67 de persoane care și-au pierdut viața iar pe DN 6 București - Timișoara, 110 accidente, 49 de decese și rănirea gravă a altor 89. Principalele cauze: viteza excesivă, traversarea neregulamentară iar pe locul 3 indisciplina bicicliștilor", a spus Dana Silvestru.

Pentru aceste șosele foarte periculoase vor continua sau vor începe proiecte noi de siguranță rutieră: pe DN 1, cu fonduri BEI vor fi construite pasaje supraterane la Snagov și Florești și alte 9 pasaje rutiere și pietonale pe Valea Prahovei.

De asemenea, în 2021 se montează separatoare de sens din beton pe alți 100 de kilometri, 21 de kilometri de parapete pe role și se stabilesc tronsoane de pe DN 2 și DN 1 C Cluj Napoca  - Dej unde se va continua proiectul de sistematizare pilot 2+1, a precizat pentru RRA, Cristian Andrei, șeful Direcției de Siguranță Rutieră din CNAIR.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.