Un operator 112 gestionează, în medie, 65 de apeluri pe tură, potrivit STS, însă în centrele 112 cu densitate mare de apeluri (de exemplu, București, Constanța, Cluj), această valoare medie poate ajunge până la 230 de apeluri/operator/tură.
Există 41 de centre 112 pentru preluarea apelurilor de urgență, câte unul în fiecare județ. Centrul 112 București-Ilfov recepționează atât apelurile din București, cât și pe cele din județul Ilfov.
Conform informațiilor de pe site-ul STS, la București lucrează câte opt operatori pe tură, iar în centrele unice, câte trei operatori pe tura de opt ore.
Legat de atitudinea celor de la 112 care au vorbit cu Alexandra, STS spune că “operatoarele au gestionat apelurile la numărul de urgență 112 conform prevederilor art. 2 din Metodologia privind cooperarea agențiilor specializate de intervenție în cazul urgențelor primite prin Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență și fac obiectul unui raport de analiză privind modul de operare”, potrivit Libertatea.
Nicio sancțiune nu a fost aplicată încă.