Incredibil: podul peste Dunăre de la Brăila, în pericol să nu poată fi folosit, deși construit

DE Alexandru Pop | 29.10.2020 - 10:43
Piloni ai podului de la Brăila/FOTO: Pro Infrastructura
Piloni ai podului de la Brăila/FOTO: Pro Infrastructura

Podul peste Dunăre va deveni cel mai ruşinos muzeu din istorie - atrage atenția Asociaţia Pro Infrastructură. Și asta din cauza unui detaliu care ţine de autorităţi. Asociaţia cere Guvernului Orban să deblocheze situaţia autorizaţiei de construire pentru drumurile de legătură.

SHARE

În caz contrar, totul este inutilizabil. În direct la Digi24, Mariana Ioniță, directorul Companiei de Drumuri, a explicat care au fost problemele întâmpinate și a estimat că la jumătatea anului 2022 podul va fi dat în trafic cu tot cu drumurile de acces.

Ionuț Ciurea, președintele Asociaţiei Pro Infrastructură, a explicat la Digi24 că sunt mai multe probleme legate de construirea drumurilor de legătură și că dacă blocajele nu vor fi rezolvate urgent, astfel încât cei 20 de kilometri de drumuri să fie gata la finalizarea podului, nu se va putea circula pe acest pod.

"Avem drumuri de legătură care ar trebui să lege podul de infrastructura  existentă, pe malul tulcean și pe malul brăilean.

Problemele cu exproprierile și relocările de utilități sunt de un an si jumătate. Riscul ca acest proiect să rămână inutilizabil este foarte mare.

Puțini știu că un pod se construiește altfel decât un drum pe pământ. Lucrările la acest pod, odată începute, nu merg oprite, nu poți lăsa cabluri atârnate doi ani. Se toarnă pilonii, betonarea nu poate fi oprită, altfel sunt buni de aruncat. Se lucrează nonstop la piloni.

Aceste lucrări sunt impresionante și extrem de scumpe, iar marja de toleranță este foarte mică. Drumurile care ar trebui să unească podul de infrastructură sunt construite în dulcele stil al Companiei de Drumuri, adică nu sunt construite. Vom avea pod fără drumuri", a spus Ciurea.

El a subliniat că podul ar trebui să fie gata în 2022, iar dacă nu se emite rapid această autorizație de construire, vom avea drumurile de legătură neterminate atunci când va fi gata podul: "Adică băgăm 500 de milioane de euro într-o investiție și nu o vom putea folosi".

E necesar ca această autorizație să fie dată în toamnă ca să fie timp și pentru construirea drumurilor, trebuie sincronizate aceste construcții, a spus președintele Asociaţiei Pro Infrastructură.

"Deci, una dintre probleme este relocarea de utilități, plus exproprierile suplimentare, plus acordul de mediu.

Aceste blocaje trebuie rezolvate urgent, altfel constructorul nu va putea termina cei 20 de km de drumuri când va fi gata podul. Adică nu vom putea circula pe pod", a conchis Ionuț Ciurea.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te