De la 1 iulie, craiovenii urmează să plătească pentru ridicarea gunoiului o taxă obligatorie anuală, prin Direcţia de Impozite şi Taxe a Primăriei, şi nu contravaloarea unei facturi pentru serviciile prestate, aşa cum este în prezent.
"SC Salubritate Craiova SRL a demarat procedura de transmitere a notificărilor privind încetarea, începând cu data de 01.07.2021, a tuturor contractelor de colectare a deşeurilor încheiate cu abonaţii de pe raza municipiului Craiova.
Decizia are la bază notificarea comunicată în data de 2 iunie 2021 de către Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară de Gestionare a Deşeurilor Ecodolj, prin care se aduce la cunoştinţă începerea prestării activităţii de colectare a deşeurilor de către asocierea condusă de SC Iridex Group Salubrizare SRL în data de 01.07.2021.
Aşadar, toţi cei peste 26.000 de abonaţi la serviciile de colectare a deşeurilor (persoane fizice, agenţi economici, instituţii publice, asociaţii de proprietari) vor fi informaţi că, începând cu data de 01.07.2021, SC Salubritate Craiova SRL nu va mai ridica gunoiul de la clienţii din municipiul Craiova şi este necesară returnarea recipientelor de precolectare primite în comodat, precum şi achitarea la zi a tuturor obligaţiilor de plată.
De asemenea, abonaţii, atât persoane fizice cât şi juridice, sunt înştiinţaţi că au posibilitatea de a păstra recipientul primit de la SC Salubritate Craiova SRL, cu condiţia achitării contravalorii acestuia", informează SC Salubritate Craiova SRL printr-un comunicat citat de Agerpres.
Citește și: Cum dispar gropile de gunoi din jurul Bucureștiului
Potrivit sursei citate, persoanele fizice care au calitatea de utilizatori ai serviciului de salubrizare au obligaţia de a completa şi transmite la Direcţia Impozite şi Taxe din cadrul Primăriei Municipiului Craiova declaraţia de impunere pentru stabilirea taxei speciale de salubrizare, în baza căreia vor fi impuşi la plata taxei pentru serviciile de colectare a deşeurilor.
"Persoanele juridice vor fi contactate direct de către un reprezentant al SC Iridex Group Salubrizare SRL, în vederea încheierii contractului, sau pot încheia contractele la sediile operatorului din Craiova, b-dul Nicolae Titulescu, nr. 30B sau comuna Malu Mare, str. Prelungirea Bechet, km 7. Noul operator de salubrizare poate fi contactat la numărul de telefon 0251/979", se mai spune în comunicat.
Citește și: Mogulii gunoaielor Capitalei
Preţul gunoiului pe care primăriile îl achită ca taxă către firma Iridex, o mare problemă
Majoritatea primarilor din Dolj au atras atenţia Consiliului Judeţean în repetate rânduri că preţul gunoiului pe care primăriile îl achită ca taxă către firma Iridex reprezintă o mare problemă pentru bugetul acestora, care se achită în urma Masterplanul pe deşeuri al judeţului realizat printr-un proiect european de circa 50 de milioane de euro. Potrivit conducerii CJ Dolj, ideea de tarif versus taxă a fost o hotărâre în 2012 a celor 111 primari de atunci, pe motiv că UE ar fi impus achitarea unei taxe ca formă de constrângere la plată pentru toţi cetăţenii.
Citește și: Dosarele X: mai mult gunoi strâns decât produs în București
Contractul "Delegarea prin concesionare a gestiunii unor activităţi componente ale serviciului de salubrizare, respectiv colectarea şi transportul deşeurilor municipale şi a altor fluxuri de deşeuri în judeţul Dolj şi operarea staţiei de sortare şi transfer Goicea" a fost atribuit, în 2018, prin licitaţie publică, Asocierii SC Iridex Group Salubrizare SRL - SC Servicii Salubritate Bucureşti SA - SC Iridex Group Import Export SRL, având o valoare totală de 250.652.467,44 lei, fără TVA şi a fost aprobat de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) "EcoDolj".
SC Salubritate Craiova SRL rămâne cu măturarea străzilor și deszăpezirea
CJ Dolj a aprobat în şedinţa din ianuarie a.c. modificarea tarifelor de gunoi ca urmare a faptului că Iridex va prelua anul acesta colectarea gunoiului şi din Craiova, activitate pe care până acum o făcea SC Salubritate Craiova SRL, care se va ocupa doar de măturarea străzilor şi eventuale acţiuni de deszăpezire.
Proiectul a fost votat de majoritatea consilierilor PSD şi PER, iar consilierii judeţeni PNL s-au abţinut de la vot.
Utilaje pentru ridicarea gunoiului şi măturarea străzilor, în valoare de circa 800.000 euro, achiziționate în leasing în 2018
Potrivit Primăriei Craiova, în 2018, SC Salubritate Craiova SRL a achiziţionat utilaje în leasing operaţional şi leasing financiar pentru ridicarea gunoiului şi măturarea străzilor în valoare de circa 800.000 euro.
SC Salubritate Craiova SRL a ales atunci varianta achiziţiei de utilaje în leasing, întrucât știa că va renunţa la activitatea de colectare şi transport deşeuri în favoarea grupului Iridex, câştigătorul licitaţiei organizate în cadrul Masterplanului de deşeuri al Doljului şi la care firma Consiliului Local Craiova s-a aflat în imposibilitatea de a participa, pentru că nu îndeplinea cerinţa impusă în sarcina ofertanţilor în ceea ce priveşte anul de fabricaţie al utilajelor, gradul de emisii CO2 - Euro 5, precum şi cifra de afaceri solicitată de către Consiliul Judeţean Dolj.