Furtună pe autostrada Unirii: cum a fost faultat Iașiul în planul de investiții pe următorii opt ani

DE Daniel Toșa | Actualizat: 07.12.2021 - 15:37
Furtună pe autostrada Unirii: cum a fost faultat Iașul în planul de investiții pe următorii opt ani/FOTO: ziaruldeiasi.ro

Amânarea finanţării şi realizării autostrăzii A8 în favoarea altor proiecte controversate şi în mod cert mai puţin importante, din sudul şi vestul ţării stârneşte tot mai multe reacţii.

SHARE

În programul investiţional al noului guvern pentru următorii opt ani, în dreptul sectorului montan al A8 s-a menţionat sec: „după 2027” . Surprinzător, cea mai mare alocare din POT revine A13, Bacău-Braşov. Asociaţia Moldova Vrea Autostradă a cerut oficial explicaţii privind criteriile de ierarhizare a proiectelor, care au dat peste cap MasterPlanul General de Transport. Autostrada A8 nu este singurul proiect din zonă exclus sau restrâns în Planul Investiţional propus de noul guvern.

Citește și: SUA, gata să-și sporească prezența militară în Europa de Est. Depinde de „mutările” lui Putin

Astăzi e termenul de predare către CNAIR a studiului de fezabilitate realizat de spaniolii de la Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA pentru segmentul montan al autostrăzii A8. Amintim că reactualizarea documentaţiei a fost adjudecată în primăvara lui 2019, iar contractul a fost încheiat în mai la Iaşi pentru suma de 17,6 milioane de lei.

Continuarea, în Ziarul de Iași.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2022 NEWS INTERNATIONAL S.A.