FOTO Victorie pe Magistrala de Metrou spre Otopeni. Cârtița "Sfânta Maria" a ajuns la Băneasa

DE Alex Darvari | Actualizat: 18.08.2025 - 21:46
Metrou Baneasa - Foto: FB / Pro Infrastructura
Metrou Baneasa - Foto: FB / Pro Infrastructura
Metrou Baneasa - Foto: FB / Pro Infrastructura
Metrou Baneasa - Foto: FB / Pro Infrastructura
Metrou Baneasa - Foto: FB / Pro Infrastructura
Metrou Baneasa - Foto: FB / Pro Infrastructura

Astăzi, în jurul orei 12:15, primul TBM a străpuns peretele stației Aeroport Băneasa de pe secțiunea sudică a Magistralei M6 de metrou din București.

SHARE

Cârtița botezată "Sfânta Maria" a forat aproximativ 900 de metri între PLS Tokyo (zona Mall Băneasa) și această stație în 4 luni și-un pic, fiind lansată în 9 aprilie 2025.

Citește și: 2.470.000.000 € costă noua magistrală de metrou, care va lega Bragadiru de Voluntari

Va poposi aici o vreme pentru revizie și apoi va reporni spre stația Gara Băneasa de lângă Fântâna Miorița, unde este așteptată în 2-3 luni din momentul în care se pune din nou la treabă.

FOTO Victorie pe Magistrala de Metrou spre Otopeni. Cârtița "Sfânta Maria" a ajuns la Băneasa

Pe sensul celălalt, la mai puțin de 500 de metri în spate, se află cârtița "Sfânta Ana" care va ajunge în stația Aeroport Băneasa în luna septembrie, dacă va reuși să sape 12 metri zilnic, în medie. Recordul a fost 24 de metri într-o singură zi.

Ne bucurăm să vedem progres în teren, însă marea necunoscută rămâne finanțarea. Stațiile 1 Mai-Tokyo au fost aprobate de Comisia Europeană să primească fonduri de coeziune. Oficialii Metrorex și MT au încercat să înlocuiască în PNRR magistrala M4 Gara de Nord-Filaret cu aceasta. Numai că acum finanțarea PNRR s-a evaporat și proiectul trebuie readus urgent în Programul Transport, anunță Pro Infrastructura.

Lunar, șantierul poate aduna până la 3,5 milioane de euro costuri fixe chiar dacă nu se mișcă un deget. Dacă nu vrem să pățim ca la Magistrala M5 care a suferit aproape doi ani din lipsa banilor, unde instanța ne-a pus să achităm vreo 40 de milioane euro daune către constructor, trebuie să mai găsim ceva prin buzunare și pentru M6... Sud.

O situație și mai dificilă este pe M6 Nord, între stațiile Washington și Otopeni, unde Comisia Europeană a refuzat finanțarea din fonduri nerambursabile și statul este nevoit să asigure banii exclusiv de la buget și din împrumuturi.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te