Șoferul unui autotren înmatriculat în Republica Moldova a trecut printr-o situație aberantă în Vama Albița.
Bărbatul a relatat că a ajuns pe cântarul CNAIR din Vama Albița pe 13 noiembrie, în jurul orei 5.00 dimineața, TIR-ul a fost cântărit și cântarul a indicat o greutate totalã de 40.060 de kg, cu 60 de kg peste masa maximã admisă.
Pentru a nu plăti diferența de greutate si a scăpa și de o aventuală amendă, șoferul moldovean și-a sunat șeful și a descărcat câteva sute de kilograme din marfă. Dar, surpriză, la cea de-a doua cântărire, cântarul CNAIR a indicat 40.220 kg.
Citește și: Clienți înșelati la cântar, rugină, în cel mai popular supermarket românesc. 300 magazine afectate
„A venit șeful meu și am dat jos din autotren aproximativ 250 de kg de marfã pe care am mutat-o în mașina lui.
M-am așezat din nou la rând la cântar. De data aceasta, surpriza a fost și mai mare. În loc sã fie greutatea mai micã, cântarul a arãtat o greutate si mai mare ca cea de dimineatã. S-a oprit la 40.220 de kg. Și nu sunt singurul în situatia aceasta. Suntem, aici la rând, 20-30 de șoferi, toți cu aceeasi problemă”, a declarat șoferul moldvean, pentru Info Trafic 24.
În semn de protest, șoferul moldovean a ales sã blocheze, cu autotrenul, cântarul celor de la CNAIR.
Dupã mai bine de o orã, acesta a renuntat la protest, dar nu a scãpat de achitat diferența de cântar.
„Sunt nevoit sã plãtesc 218 euro, plus încã 50 de euro recântãrirea. Am sã plãteasc banii și apoi am sã merg sã fac reclamații. Deocamdatã, nu știu unde trebuie sã merg, la Iași sau la Vaslui, dar voi lua legãtura cu un avocat și am sã aflu și lucrul acesta. Mai ales cã, dupã mine, a trecut un alt camion și acela nu a mai avut probleme. A avut aceeași greutate ca la încãrcare, semn cã a început sã meargã bine cântarul”, a mai spus șoferul moldovean de TIR.
Citește și: Unul dintre marii operatori de telefonie mobilă din România, amendat pentru practici înșelătoare
În Vama Albița se umblă cu cântarul „vopsit”. Un TIR, „îngrășat” cu 400 kg între două cântăriri
Pentru a lãmuri situația din Vama Albita, Info Trafic 24 a cerut lãmuriri reprezentanților CNAIR și a aflat că operatorii cântarului le-au spus șefilor lor cã, la prima cântãrire, camionul cu pricina ar fi avut o greutate de 40.600 kg și, dupã ce șoferul moldovean a ales cã mai scape de o parte din marfã, greutatea rãmasã ar fi fost de 40.220 de kg.
Șoferul moldovean are însă tichetele emise de cântar. Primul tichet, emis la ora 4.49 a.m, indicã o greutate de 40.060 kg și nu 40.600 kg.
Iar cel de-al doilea tichet, emis la ora 14.20 (cu observatia „recântãrire” – n.r.), indicã o greutate de 40.220 de kg.
„Este ceea ce au spus colegii noștri dar, dacã ne puteți pune la dispoziție documentele de cântãrire, vom face cercetãri amãnuntite sau chiar o anchetã pentru a afla ce s-a petrecut acolo », au spus oficialii CNAIR, pentru Info Trafic 24.
Interesant este și faptul că, potrivit tichetelor de cântărire, cântarul CNAIR din Vama Albița a fost verificat metrologic ultima dată pe 10 noiembrie 2023, adică cu 3 zile înaintea „incidentului”.