Experiența unui tânăr român, la volanul unui TIR. Cum au încercat hoții să intre peste el în cabină? Ce povestește tânărul și cum este viața pe TIR?
Experiența unui român la volanul unui TIR
Un tânăr ieșean și-a îndeplinit visul copilăriei și a plecat ca șofer de TIR. De cinci ani este printre străini, iar astăzi a povestit provocările din viața unui tirist, dar și situațiile limită prin care a trecut. Cristian Munteanu este ieșeanul care, la doar 21 de ani, și-a luat viața în piept și a plecat singur, prin lume, la volanul unui TIR.
Citește și: Avocat în pragul închisorii după o bătaie din cauza locului de parcare. Au intervenit și soțiile
Cu toții avem, la vârsta copilăriei, câte un vis, de a ajunge medici, aviatori sau ingineri. Pentru Cristian Munteanu însă, visul copilăriei a fost acela de a ajunge șofer de TIR. Îndrăgostit de tainele șoferiei, Cristian a început timid la volanul unui Matiz, iar apoi, s-a pus cu burta pe carte și a făcut școala de șoferi pentru profesioniști. Ulterior, la cei 21 de ani ai săi, și-a luat viața în piept și a plecat singur în curse de TIR. La început, a fost greu, însă pasiunea l-a ținut pe linia de plutire. A învățat să gătească, luând mereu masa în aer liber, s-a obișnuit să doarmă în cabina TIR-ului și să ducă o viață, practic, pe roți, potrivit BZI.ro.
„Pasiunea mea pentru mașini a fost încă din copilărie. Prima mea mașină a fost un Matiz roșu. Apoi, la 21 de ani, am făcut școala de șoferi profesesioniști, iar după ce mi-am luat atestatele, am plecat pe TIR. La început, a fost greu, până te adaptezi, până intri în această comunitate. Pentru mine, comunitatea este un stil de viață, nu este doar un serviciu. Trebuie să te adaptezi condusului, pentru că niciodată nu ai o oră fixă ca șofer de TIR. Depinde de cursă.
De exemplu, sunt zile la care pleci la două dimineața, trei sau patru. Nu contează, ești în alertă la orice oră. Ca tirist, nu ai un program fix cum sunt oamenii normali. Însă o parte bună din această meserie este că vizitezi multe țări. Cele mai frumoase luni din viața mea, ca tirist, au fost atunci când, timp de 8 luni, și soția mea a venit în cursă cu mine, să îmi țină companie. Atunci am vizitat Italia, Franța, Spania, multe locuri, iar în doi, viața pe TIR se simte altfel”, a declarat Cristian Munteanu, șofer de TIR.
Cum era să fie jefuit de hoți?
Cele mai mari provocări pe care le-a trăit au fost cele din trafic, dar și cele în care se odihnea în parcări. De multe ori a avut parte de situații în care hoții îi intrau în remorca TIR-ului pentru a-i fura marfa, iar el nu a putut face nimic, fiindcă își putea risca viața.
„Deși, poate, pare ușor, meseria aceasta este una stresantă. Este foarte mult stres pentru că ajungi în locuri strâmte, ajungi în locuri interzise. Trebuie, mereu, să fii cu ochii în patru, pentru că șoferii cu mașinile mici merg haotic, nu sunt atenți, mereu trebuie să ne păzim noi de ei, pentru că poți să îi lovești în orice moment și e riscant. Am avut situații când făceam curse de Belgia și mergeam la Paris, iar într-o dimineață, la ora 3-4, conduceam liniștit pe autobandă, eram singur și m-am uitat în oglindă. Atunci am văzut două lumini care veneau cu repeziciune direct spre mine.
Citește și: Pensionar cu apucături de torționar. A snopit în bătaie o șoferiță cu o coadă de mătură. Motivul?
A venit și s-a izbit în roțile din spate, eu am tras de volan dreapta și m-am dus pe acostament cât am putut, iar șoferul s-a atins, practic, de TIR și a mers așa până în partea din față a camionului, până a reușit să se redreseze. Cred că era drogat șoferul, pentru că, altfel, nu îmi explic. Am mai avut situații și cu hoții de cabine, în Franța. Ei aveau un dispozitiv special care îți topea clanța portierei pentru a intra peste tine. Atunci eram cu soția mea și am auzit cum au topit clanța, însă ei nu au putut intra peste noi, pentru că am legat ușile cu niște chingi și nu aveau posibilitatea să intre. Acum mi-am cumpărat niște încuietori speciale pentru a evita astfel de probleme”, a mai povestit Cristian Munteanu, șofer de TIR.