EIDOS Talks: Cum ajung investițiile în publicitate să finanțeze uneori fenomenul fake news

DE Alexandru Pop | Actualizat: 09.11.2021 - 12:22

În ultimul episod EIDOS Talks din acest sezon se discută despre bani. Banii esențiali pentru investițiile în dezvoltarea unui ecosistem jurnalistic solid.

SHARE

E o discuție importantă, pornită de la o dilemă inconfortabilă: ce rol joacă industria de publicitate în finanțarea fake news, a site-urilor și a insituțiilor media care promovează dezinformări și teorii ale conspirației? Sunt orientate bugetele de publicitate azi și pe criterii etice sau doar cantitative? 

Este “dictatura audienței” singurul etalon de care trebuie să țină cont industria de media și advertising, azi?”, se întreabă realizatorul acestei ediții, Dragoș Stanca – fost jurnalist, la rândul său antreprenor în domeniul digital media.

Websiteuri dominate de titlurile înșelătoare (click bait) sau care fac din fake news un nou „model de business” sunt, în acest moment al dezvoltării ecosistemului media, mai eficiente în comparație cu orice proiect online care relatează știri obiective și corecte. Un exemplu inofensiv, dar relevant, adus în discuție pentru a sublinia dezechilibrele produse mai ales de automatizarea totală a alocărilor de bugete: influencerul Dorian Popa și cățelul său, Cheluțu’, câștigă din publicitate mai mult decât veniturile atrase de întreaga redacție Recorder.

Tot din acest episod aflăm că, de parcă tabloul dezinformării nu ar fi fost suficient, înflorește și o nouă industrie a absurdului: fake advertising.  

Adică publicitate falsă, care folosește cu succes tehnici de clickbait și fake news pentru a vinde produse și servicii. O companie care operează după acest model și pe teritoriul României a ajuns deja la peste 600 de angajați, după cum mărturisește chiar un reprezentant al acesteia - într-o înregistrare cu camera ascunsă.  

„Industria de media și publicitate abundă de oameni valoroși care ar trebui să se întrebe, fără ipocrizie, dacă nu cumva în goana după profit și rezultate au devenit mai mult parte a problemei decât a soluției. Discuția publicată azi e o încercare de-a găsi un răspuns la această frământare dar și o invitație la o dezbatere constructivă pe o temă incomodă dar importantă”, spune Dragoș Stanca, partener Thinkdigital, moderator și co-organizator al EIDOS Talks.  

Acest episod e cea mai complexă producție din această serie EIDOS Talks de până acum: 4 experți media de top în studio, intervenții în duplex ori înregistrate de la alți 14 invitate și invitați la car se adaugă 2 reportaje care oferă o imagine clară asupra unei probleme complexe și importante, care ne afectează și ne privește direct pe fiecare dintre noi.  

Înregistrarea integrală și mai multe detalii despre acest episod găsiți aici.

EIDOS Talks este o producție posibilă cu sprijinul UniCredit Bank și al reprezentanței Comisiei Europene în România   Din același demers a făcut parte și seria de expoziții World Press Photo 2021, ediția a 10-a din România – care s-a desfășurat anul aceasta la București, Cluj și Timișoara.   Seria EIDOS Talks e co-produsă de Fundația EIDOS și platforma UPGRADE 100 și e un demers sprijinit și de parteneri instituționali importanți precum Ambasada SUA оn România, UNICEF România, British Council România, rețeaua de Institute Naționale pentru Cultură ale Uniunii Europene, Institutul Francez din România la București, Centrul Cultural Clujean și de mulți alți parteneri.

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2022 NEWS INTERNATIONAL S.A.