Drulă: Autostrada A7 bate pasul pe loc. Restul PNRR-ului de Transporturi stau la fel de prost

DE Daniel Toșa | 17.02.2022 - 11:16
Drulă: Autostrada A7 bate pasul pe loc. Restul PNRR-ului de Transporturi stau la fel de prost/FOTO: Facebook/CătălinDrula

Cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din toate Planurile Naţionale de Redresare şi Rezilienţă din Europa, autostrada A7, „bate pasul pe loc" şi există riscul unor „mari întârzieri", semnalează preşedintele interimar al USR, Cătălin Drulă.

SHARE

„O şansă istorică pentru România, PNRR, este făcută praf de PSD-PNL. Cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din toate PNRR-urile din Europa, autostrada A7, bate pasul pe loc şi deja intrăm în mari întârzieri. Vorbim de un proiect de 320 km şi 3 miliarde de euro! Adică mai mult decât a cheltuit România pentru toate autostrăzile în ultimii 10 ani.

Nu visam la aceşti bani care reprezintă o oportunitate o dată la o generaţie. Şi ne-am bătut cu ardoare la Bruxelles acum un an ca să-i obţinem. Da, PSD-ule, sunt supărat că îşi bate joc Grindeanu de această şansă", a scris fostul ministru al Transporturilor, pe Facebook.

El s-a arătat nemulţumit de faptul că din septembrie până în prezent nu a fost desemnat niciun câştigător la licitaţiile celor 3 loturi din autostrada A7 Ploieşti - Buzău.

Citește și:Comandanții NATO fac planuri pentru noi grupuri de luptă, inclusiv în România

„Ultima amânare a fost pentru 22 februarie ca termen limită de evaluare a ofertelor. Sorine, o ratezi şi pe asta? Jumătate din autostradă, adică de la Focşani la Bacău şi apoi până la Paşcani, nu e nici azi licitată şi o promit abia la jumătatea anului", a menţionat Drulă.

Potrivit lui Cătălin Drulă, în ce priveşte restul PNRR-ului de Transporturi „lucrurile stau la fel de prost". În acest sens, el a menţionat că:

Citește și:Experți: Atacurile cibernetice asupra Ucrainei pregătesc „câmpul de luptă” 

- în cazul autostrăzii A8 nu a fost finalizat studiul de fezabilitate, nu a fost obţinut acordul de mediu şi este "departe" momentul lansării licitaţiei de lucrări;
- nicio licitaţie nu a fost lansată pentru proiecte în valoare de un miliard de euro care vizează reînnoiri, ridicări de restricţii şi electrificări pe magistrale de cale ferată: Bucureşti - Piteşti, Constanţa - Mangalia, Giurgiu - Videle, Reşiţa - Voiteni;
- pentru magistrala bucureşteană de metrou M4 Gara de Nord - Filaret "nu există avize obţinute, studiu de fezabilitate aprobat, acord de mediu", în condiţiile în care "până la final de an trebuie contractat jumătate din acest proiect".

„Oricine ar fi ministru ar trebui să nu doarmă noaptea de grija PNRR şi să viseze proiectele şi termenele. PSD la Transporturi, în schimb: angajări de clientelă, măriri de organigrame, posturi noi, nu scapă nimic de băieţii şi fetele mufaţi la banul public. Cum să facem noi PNRR cu căpuşele înfipte în vena statului?", a scris liderul USR.

Cătălin Drulă critica marţi "extinderea cheltuielilor statului", inclusiv ca urmare a angajărilor de personal, oferind în acest sens exemple de la Ministerul Transporturilor sau la Metrorex.

„La Ministerul Transporturilor eu am scăzut organigrama la 510 posturi, acum domnul Grindeanu o creşte la 600. La Metrorex, la sfârşitul anului 2021 aveam cu 800 de angajaţi mai puţin faţă de începutul anului, acum se angajează 800 de oameni. În general, am avut o politică foarte prudentă de eficientizare a cheltuielilor din sectorul public, iar asta înseamnă nişte alegeri care nu sunt uşoare, dar asta înseamnă să guvernezi reformist.

Această guvernare reformistă a fost abandonată, noi am fost daţi afară de la guvernare şi acum avem o guvernare pe model clientelar", a precizat Drulă, pentru RFI.

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te