Cum atrage Putin bani din România. LukOil vinde benzina cu 30 bani mai ieftin decât concurența

DE Petre Bădică | Actualizat: 14.06.2022 - 18:11
Cum finanțează Putin războiul din România. LukOil vinde benzina cu 30 bani mai ieftin în București / Profimedia
Cum finanțează Putin războiul din România. LukOil vinde benzina cu 30 bani mai ieftin în București / Profimedia

Compania LukOil este considerată una dintre cele care sponsorizează războiul declanșat de Vladimir Putin împotriva Ucrainei. Pentru a nu-și pierde clienții, rușii vând benzina și motorina sub prețul pieței din România. Uneori diferența este de zeci de bani.

SHARE

Potrivit peco-online, azi dimineață benzina superioară se vindea în București la stațiile LukOil la prețul de 8,67 lei/litru. Cea mai ieftină benzină superioară se vindea la Petrom cu 9,02 lei. Este o diferență de 0,35 lei/litru care ar convige aproape orice șofer să cumpere de la ruși.

Diferența este mai mică – de numai 0,08 lei la benzina normal/standard.

Citește și: MAE nu confirmă vizita lui Iohannis la Kiev. Veți fi anunțați după ce se va întâmpla

Motorina standard este 9,09 la LukOil și 9,13 lei/litru la Rompetrol (cele mai mici prețuri). În cazul motorinei, poate părea o diferență mica. În cazul camioanelor, ce consumă sute de litri, ea poate să însemne suficient pentru a convinge transportatorii ce dețin flote foarte mari.

Lukoil este o companie petrolieră din Rusia cu peste 150,000 de angajați. LukOil este cea mai mare companie petrolieră din Rusia din punct de vedere al rezervelor, producției și rafinării țițeiului, asigurând circa 20% din producția de țiței rusească (79,8 milioane tone), iar la nivel global reprezintă aproximativ 2% din producția totală mondială. LukOil deține în România o rețea de 310 benzinări. (wikipedia)

Anul trecut un plin de benzină de 50 de litri era în jur de 280 de lei, acum un plin de benzină standard este 430 de lei. Iar un plin de motorină s-a scumpit de la aproape 280 de lei, anul trecut, la aproape 460 de lei.
Preţurile petrolului au încheiat tranzacţiile de luni în creştere uşoară, într-o sesiune de tranzacţii volatile, în care cotaţiile au coborât cu până la 3 dolari.

Citește și: Companiile Google, Facebook și Twitter, obligate de UE să combată conturile false și deepfake-urile

Italia vrea naționalizarea unei rafinării LukOil

Ministrul italian al tranziţiei ecologice a declarat sâmbătă că naţionalizarea se numără printre opţiunile luate în considerare pentru o rafinărie Lukoil din Italia, cu sediul în insula Sicilia, în contextul sancţiunilor Uniunii Europene împotriva Rusiei.

La sfârşitul lunii mai, liderii Uniunii Europene au convenit asupra unui embargo gradual, cu unele scutiri, asupra ţiţeiului rusesc, iar interzicerea importurilor pe mare ar putea afecta grav rafinăria, relatează news.ro, citând Reuters.

Citește și: Preşedintele Germaniei îl critică pe fostul cancelar Gerhard Schröder pentru „prietenia” cu Putin

”Sunt mai multe opţiuni în studiu, una este ceva de genul naţionalizării... alta este să intervină un cumpărător extern, de exemplu”, a declarat ministrul Roberto Cingolani, la un eveniment organizat de ziarul Il Foglio, fără a detalia cine ar putea fi acest cumpărător.

 
Rafinăria ISAB reprezintă aproximativ 20% din capacitatea italiană de rafinare. Are aproximativ 1.000 de muncitori şi obişnuia să cumpere 30-40% din materia primă din Rusia, restul venind de pe pieţele internaţionale.

Citește și: Dezastru în Rusia. Saloanele de frumusețe au rămas fără Botox. E nevoie de 150.000 de unități

De la invadarea Ucrainei de către Rusia, totuşi, a trebuit cumpere aproape tot ţiţeiul de la Lukoil, deoarece băncile internaţionale nu îi mai oferă credit.

 
Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te