Companiile Google, Facebook și Twitter, obligate de UE să combată conturile false și deepfake-urile

DE Daniel Toșa | 14.06.2022 - 10:13
Google, Facebook și Twitter, obligate de UE să combată conturile false și deepfake-urile/FOTO: Pixabay
Google, Facebook și Twitter, obligate de UE să combată conturile false și deepfake-urile/FOTO: Pixabay

Comisia Europeană ar urma să publice codul de practică actualizat privind dezinformarea ca parte a combaterii ştirilor false. Astfel companii precum Google, Facebook sau Twitter vor fi obligate să facă curățenie pe platformele lor.

SHARE

Introdus în 2018, codul voluntar va deveni acum o schemă de coreglementare, cu responsabilitatea împărţită între autorităţile de reglementare şi semnatarii codului.

Codul actualizat prezintă exemple de comportament manipulator, cum ar fi deepfakes şi conturi false, pe care semnatarii vor trebui să le abordeze, 

”Semnatarii relevanţi vor adopta, consolida şi implementa politici clare cu privire la comportamentele şi practicile manipulative nepermise asupra serviciilor lor, pe baza celor mai recente dovezi privind comportamentele şi tacticile, tehnicile şi procedurile (TTP) folosite de actori rău intenţionaţi”, se arată în documentul consutat de Reuters.

Deepfake-urile sunt falsuri hiperrealiste create prin tehnici informatice care au declanşat o alarmă în întreaga lume, în special atunci când sunt utilizate într-un context politic.

Citește și: DOCUMENT Reguli la Evaluarea Națională: cum rezolvi subiectele, ce poți lua în penar, cum redactezi

Codul va fi, de asemenea, legat de noile reguli stricte ale UE, cunoscute sub numele de Digital Services Act (DSA), agreat de Uniunea Europeană din 27 de ţări la începutul acestui an, care are o secţiune privind combaterea dezinformarii,potrivit News.ro.

Citește și: VIDEO Prima navă fără pilot are 88 metri. Transportă drone și e folosită de China în scop militar

De fapt, companiile care nu îşi îndeplinesc obligaţiile conform codului se pot confrunta cu amenzi de până la 6% din cifra de afaceri globală, pe baza regulilor DSA. Ele au la dispoziţie şase luni pentru a-şi pune în aplicare măsurile după ce s-au înscris la cod.

Semnatarii vor trebui, de asemenea, să ia măsuri pentru a aborda publicitatea care conţine dezinformare şi pentru a oferi mai multă transparenţă în ceea ce priveşte publicitatea politică.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te