Circa 70% dintre români își consumă cel puțin o zi de concediu pentru interacțiunea cu statul

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 19.01.2022 - 18:28
Circa 70% dintre români își consumă cel puțin o zi de concediu pentru interacțiunea cu statul. / Foto: psnews.ro

Interacţiunea cu statul ''consumă'' o zi din concediul a 7 din 10 români şi problema nu se rezolvă de la prima vizită, potrivit unui studiu efectuat de Asociaţia Română pentru Smart City.

SHARE

Opt din zece români susţin că nu rezolvă, de la prima vizită, problema pentru care s-au prezentat la ghişeul unei instituţii publice, în condiţiile în care 70% dintre contribuabili sunt nevoiţi să-şi ia o zi de concediu pentru a rezolva probleme ce ţin de interacţiunea cu statul, arată un studiu recent efectuat de Asociaţia Română pentru Smart City, cu sprijinul Dell Technologies.

Pe lista obstacolelor pe care le-au întâmpinat în situaţia în care nu au rezolvat problema la ghişeu se află faptul că nu aveau toate documentele (47,03%) şi defecţiuni tehnice sau erori umane din cadrul instituţiei (46,85%).

Citește și: Top 10 cei mai bine plătiți muzicieni în 2021: 590 de milioane de dolari, pentru primul clasat

Conform aceluiaşi studiu, şase din zece români consideră că România este o ţară birocratizată excesiv, iar reducerea birocraţiei ar spori şansele de a urca în clasamentul ţărilor cu acces la servicii digitale.

Dintre toate interacţiunile pe care le-au avut în trecut cu instituţiile statului, 35,9% dintre respondenţi spun că niciuna dintre acestea nu au avut loc în mediul digital, 21,89% declară că doar o interacţiune a avut loc în mediul digital şi 16,93% că au avut două interacţiuni la care nu au fost nevoiţi să se deplaseze.

Românii dau șanse minime digitalizării complete a instituţiilor administrative ale statului 

Totodată, majoritatea celor chestionaţi nu dau mari şanse digitalizării complete a instituţiilor administrative ale statului, în viitorul apropiat. Astfel, 27,87% consideră că acest lucru se va întâmpla peste zece ani, 22,68% peste cinci ani, în timp ce 20,63% sunt de părere că digitalizarea nu va avea loc deloc.

Citește și: VIDEO Cine este responsabil pentru creșterea facturilor la energia electrică și la gazele naturale

"Concluziile sunt îngrijorătoare, având în vedere că 88,66% dintre români obişnuiesc să interacţioneze cu instituţiile statului pentru plata taxelor şi impozitelor, iar 67,01% pentru obţinerea sau reînnoirea unor acte sau documente oficiale", susţin realizatorii studiului.

Ce spun instituțiile publice despre digitalizare

Un alt studiu efectuat de Asociaţia Română pentru Smart City a consultat părerea reprezentanţilor statului cu privire la gradul de digitalizare din instituţiile publice.

Potrivit cercetării, principala nevoie identificată de către respondenţi este transparenţa (în procese şi durata lor), aceştia subliniind faptul că "o evidenţă a circuitului documentelor ar fi foarte necesară", urmată de conectarea datelor şi comunicarea între instituţii. În plus, 63% dintre participanţii la acest studiu, realizat în 27 de instituţii publice, au declarat că îşi iau informaţiile despre evoluţia tehnologică direct de la locul de muncă.

De asemenea, 85% dintre cei chestionaţi au indicat că prioritatea digitalizării ar trebui fie accesibilitatea şi îmbunătăţirea infrastructurii (acces rapid la resurse), una dintre soluţiile cele mai importante pentru simplificarea birocraţiei din România fiind utilizarea soluţiilor Cloud. Cu toate acestea, din totalul numărului de respondenţi, doar 22% afirmă că folosesc această soluţie de stocare, deşi 78% consideră că ar spori considerabil eficienţa.

Citește și: Teo a pierdut 50 kg și e pregătită de operații estetice. Andreea Marin rămâne la dietele clasice

Asociaţia Română pentru Smart City, alături de Dell Technologies, au dat startul unei campanii pentru digitalizarea României - "România Fără Ghişee" - al cărei obiectiv este debirocratizarea instituţiilor statului prin implementarea de soluţii tehnologice adaptate nevoilor cetăţenilor.

"Deşi multe instituţii au încercat de digitalizeze procesele de comunicare cu cetăţenii, în multe cazuri a lipsit privirea de ansamblu, aşa că uneori digitalizarea nu a făcut decât să consume bani, resurse şi chiar să complice lucrurile. Campania România Fără Ghişee este modul prin care dorim să atragem atenţia asupra obstacolelor peste către trebuie să treacă cetăţenii şi să determinăm autorităţile să pună problema digitalizării României în topul priorităţilor pentru 2022. Avem soluţiile necesare pentru ca interacţiunile dintre cetăţeni şi instituţiile publice să fie mai transparente, mai productive şi să salveze timp şi bani pentru ambele părţi. Alături de partenerii noştri de la Dell Technologies punem la dispoziţie expertiza şi soluţiile care vor lăsa dosarul cu şină de domeniul trecutului", a declarat Eduard Dumitraşcu, preşedintele Asociaţiei.

"România Fără Ghişee" este o campanie ce îşi propune să contribuie la transformarea digitală a oraşelor din România, iar Asociaţia Română pentru Smart City a lansat petiţia prin care îndeamnă reprezentanţii autorităţilor publice de a se alătura demersului şi de a deschide oportunităţi în oraşele lor. Prin parteneriatul cu Dell Technologies, reprezentanţii instituţiilor au ocazia de a beneficia de consultanţă gratuită din partea echipei de experţi a Dell.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te