Ce taxe ar fi inventat Wizz Air și Ryanair pentru ca românii să plătească bilete mai scumpe de avion

DE Alex Darvari | Actualizat: 07.05.2024 - 11:38
Ce taxe ar fi inventat Wizz Air și Ryanair pentru ca românii să plătească bilete mai scumpe de avion - Foto: Facebook

Ce taxe ar fi inventat Wizz Air și Ryanair pentru ca românii să plătească bilete mai scumpe de avion? 20 de companii printre care și cele 2 mai sus menționate sunt investigate pentru că ar fi scumpit biletele pretextând că trebuie săîndeplinească standarde ecologice.

SHARE

20 de comapanii aviatice, printre care și Wizz Air sau Ryanair, foarte utilizate de către români sunt investigate de Comisia Europeană pentru practivi incorecte. Companiile sunt acuzate că au indcus în eroare pasagerii pe care i-ar fi informat că au costuri mai mari deoarece trebuie să respecte anumite cerințe climatice.

Ce taxe ar fi inventat Wizz Air și Ryanair pentru ca românii să plătească bilete mai scumpe de avion

Acest aspect, susțineau companiile aviatice ar fi implicat noi costrui, care le-ar fi determinat să scumpească biletele prin impunerea unor taxe suplimentare.

Comisia Europeană solicită clarificări cu privire la afirmațiile făcute de companiile aeriene referitoare la compensarea emisiilor de CO2 cauzate de zboruri prin proiecte climatice sau utilizarea de combustibili sustenabili, la care pasagerii ar putea contribui prin plata unor taxe suplimentare.

Citește și: Wizz Air a plătit 40.000 € unui român umilit de compania aviatică. „3 zile nu au răspuns la telefon”

Potrivit acuzațiilor, compania aeriană low-cost ungară Wizz Air și-ar fi indus în eroare clienții cu privire la declarațiile sale de mediu. Prin urmare, Comisia Europeană și autoritățile UE pentru protecția consumatorilor au început o investigație împotriva acestei companii aeriene și a altor 19 companii, scrie presa ungară

Ce s-a întâmplat?

"În urma unei alerte din partea Organizației Europene a Consumatorilor (BEUC), Comisia Europeană și autoritățile UE în materie de protecție a consumatorilor (Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor - CPC - Autorități) au trimis scrisori către 20 de companii aeriene, identificând mai multe tipuri de declarații ecologice potențial înșelătoare și invitându-le să își alinieze practicile la legislația UE în materie de protecție a consumatorilor în termen de 30 de zile", se arată pe site-ul oficial al Comisiei Europene, într-un comunicat de presă.

Investigația "s-a concentrat asupra afirmațiilor făcute de companiile aeriene potrivit cărora emisiile de CO2 cauzate de un zbor ar putea fi compensate prin proiecte climatice sau prin utilizarea de combustibili sustenabili, la care consumatorii ar putea contribui prin plata unor taxe suplimentare.

Comisia Europeană și autoritățile UE pentru protecția consumatorilor au contactat 20 de companii aeriene în legătură cu declarații de mediu potențial înșelătoare, a anunțat săptămâna aceasta UE.

3 state conduc investigația

Acțiunea vine ca urmare a îngrijorărilor exprimate de organizația europeană a consumatorilor BEUC și este condusă de organismele de supraveghere din Belgia, Olanda, Norvegia și Spania.

Autoritățile UE sunt îngrijorate de faptul că afirmațiile ar putea fi considerate drept "acțiuni/omisiuni înșelătoare" în temeiul Directivei privind practicile comerciale neloiale. Companiile aeriene trebuie "să clarifice încă dacă astfel de afirmații pot fi justificate pe baza unor dovezi științifice solide".

O declarație a BEUC a salutat acțiunea, despre care a spus că este un rezultat direct al plângerii pe care a depus-o în iunie 2023 cu privire la 17 companii aeriene: Air Baltic, Air Dolomiti, Air France, Austrian, Brussels Airlines, Eurowings, Finnair, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, SAS, SWISS, TAP, Volotea, Vueling și Wizz Air.

Citește și: Un avion a aterizat de urgență la Cluj din cauza unui incident la bord. Ce au făcut 3 pasageri

Vicepreședintele Comisiei Europene pentru valori și transparență, Věra Jourová, a declarat următoarele "Dacă ne dorim consumatori responsabili, trebuie să le furnizăm informații exacte. Din ce în ce mai mulți călători se preocupă de amprenta lor asupra mediului și aleg produse și servicii cu performanțe de mediu mai bune. Ei merită răspunsuri precise și științifice, nu afirmații vagi sau false."

Monique Goyens, directorul general al BEUC, a declarat: "Nu este o problemă: Este o veste excelentă faptul că autoritățile din întreaga Europă recunosc că consumatorii au fost păcăliți de practicile de greenwashing ale companiilor aeriene. Este inacceptabil faptul că companiile aeriene au ademenit în mod gratuit consumatorii să compenseze emisiile generate de zborurile lor, uneori cu un preț ridicat."

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te