Ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, anunţă, vineri, semnarea indicatorilor tehnico-economici pentru tronsonul Paşcani – Suceava din A7 şi precizează că, în următorii ani, ministerul are nevoie de 10 miliarde de euro pentru a plăti cofinananţarea proiectelor europene aflate în derulare în domeniul transporturilor.
Boloş: „Am semnat indicatorii pentru tronsonul Paşcani – Suceava din A7”
”Am semnat astăzi indicatorii tehnico-economici pentru tronsonul Paşcani – Suceava din A7, un pas vital pentru finanţarea legăturii întregii regiuni a Moldovei cu Bucureştiul. Tronsonul acesta este amplasat pe raza judeţelor Iaşi, Suceava şi Botoşani şi va asigura legătura între tronsoanele Bacău - Paşcani (deja în execuţie) şi Suceava-Siret, aflat în proiectare”, a scris, vineri, pe Facebook, Marcel Boloş.
Acesta precizeaz că, în valoare de 9,2 miliarde lei, investiţia este finanţată din bani europeni prin Programul Transport şi de la bugetul de stat, cuprinzând inclusiv lucrările de infrastructură auxiliară şi alte costuri asociate.
Lungimea totală a traseului este de 62 kilometri, structurat în două loturi.
Citește și: Există o țară care are o bancnota tipărită de 100.000.000.000.000. Și-a desființat propria monedă
”Pentru că tot vorbeam zilele trecute despre planificare, A7 este dovada că printr-o abordare strategică poţi să pui bazele unor proiecte de amploare. Faptul că nu am fi putut asigura finanţarea intregii investiţii printr-un singur instrument nu a fost un impediment.
A7 este rezultatul unei strategii care implică coordonarea şi utilizarea eficientă a resurselor de care dispunem din bani europeni. Porţiunea Ploieşti-Buzău-Focşani-Paşcani este finanţată prin PNRR, iar continuarea până la Siret prin Programul Transport 2021-2027”, a mai transmis ministrul de Finanţe.
Acesta explică că Romînia are nevoie, în următorii ani, de 10 miliarde de euro doar pentru a plăti cofinanţarea proiectelor europene din transporturi.
Citește și: Unde se află cea mai scurtă graniță din lume? Desparte două țări, dar și două continente
”Mulţi uită că pentru a accesa fondurile europene aferente sectorului de transport, MF trebuie să asigure partea de confinanţare din bugetul naţional. Pentru următorii ani avem nevoie de 10 miliarde de euro care să acopere toate aceste proiecte în care suntem angrenaţi”, a mai scris Boloş.