Autostrada Moldovei a intrat într-o stare „critică”. Cine se face vinovat de nesfârșitele întârzieri

DE Alexandra Lupascu | Actualizat: 14.01.2024 - 10:19
Autostrada Moldovei a intrat într-o stare „critică”. Cine se face vinovat de nesfârșitele întârzieri Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)
Autostrada Moldovei a intrat într-o stare „critică”. Cine se face vinovat de nesfârșitele întârzieri Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)

Autostrada Moldovei a intrat într-o stare „critică”. Cine se face vinovat de nesfârșitele întârzieri pe care le are proiectul ce va lega Moldova de Regiunea de Vest.

SHARE

Autostrada A8 este un proiect de mare infrastructură, care leaga doua regiuni și care face parte dintr-o rețea transeuropeană de transport. 

Autoritățile au căutat până acum doar vinovați și nu soluții pentru că directorul interimar al Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR), Cătălin Urtoi, susţine că proiectul autostrăzii A8 este întârziat din cauza ritmului lent al aprobării documentaţiilor tehnice de către Compania Naționala de Infrastructură Rutieră.

Cătălin Urtoi a scris sâmbătă pe Facebook că situaţia proiectului autostrăzii A8, care leagă Moldova de Ardeal, devine "critică" şi cere măsuri din partea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), conform news.ro.

Autostrada Moldovei a intrat într-o stare „critică”. Cine se face vinovat de nesfârșitele întârzieri

"Situaţia proiectului Autostrăzii Unirii-A8 devine critică! Fac un apel la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - CNAIR S.A., la conducerea acestei companii şi în special la domnul Director General Cristian Pistol şi domnul Director General Adjunct Gabriel Budescu: Deblocaţi imediat tronsonul montan de pe A8, respectiv Miercurea Nirajului-Leghin!
 
De mai bine de 30 zile sunt indicatorii tehnico-economici aprobaţi prin hotărâre de Guvern.
Faceţi public situaţia documentaţiei pentru licitaţia de Proiectare + Execuţie şi demaraţi această procedură. Nu mai blocaţi acest proiect", a precizat directorul interimar CNIR, Cătălin Urtoi.

Autostrada nu are nicio perspectivă

Totodată, el solicită CNAIR să facă public un un grafic prin care să îşi asume finalizarea acestui proiect până în 2030.
De asemenea, şeful CNIR cere deblocarea contractului pe tronsonul Moţca-Leţcani-Ungheni.

Citește și: Ciolacu spune că Grindeanu va bate recordul de 100 km autostradă/an. În 2022, au fost sigur 13 km

"Este o mare bătaie de joc ce se întâmplă cu acest proiect. Ieşenii aşteaptă această autostradă de prea mulţi ani, iar problemele în trafic la ora actuală pe secţiunea de drum naţional Moţca-Podu Iloaiei-Leţcani sunt foarte grave.

Citește și: VIDEO România atinge borna de 1.000 km de autostradă cu un ciot care se termină în câmp

Ca şi conducere executivă, sunteţi obligaţi să faceţi tot ce ţine de dumneavoastră în relaţia contractuală pe care o aveţi cu firma de proiectare Consitrans.

Aşteptăm şi aici un grafic clar, pe care să şi-l asume această firmă de proiectare, în legătură cu etapele care au mai rămas de parcurs până la finalizarea Sf-ului şi a Proiectării.

Aşteptăm un program clar şi asumat din partea dumneavoastră ca şi manageri, în legătură cu finalizarea etapizată a acestui proiect, pe loturi, în perioada 2026-2030", a afirmat Cătălin Urtoi.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te