Au început lucrările la primul tronson de 16,3 km Vidra-Bragadiru al Centurii de Sud a Bucureștiului

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 18.08.2020 - 13:23

Ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, a înmânat, marţi, ordinul de începere a lucrărilor pentru lotul Vidra - Bragadiru al Centurii de Sud a Bucureştiului şi a anunţat începerea efectivă a lucrărilor pe acest tronson.

SHARE

"Astăzi încep efectiv lucrările la primul tronson prin înmânarea ordinului de începere pentru tronsonul 1 din Lotul 2 al Autostrăzii de Sud a Bucureştiului", a declarat Lucian Bode, prezent la deschiderea oficială a lucrărilor pentru Autostrada de Centură Bucureşti (A0), Lotul 2, Vidra-Bragadiru, alături de premierul Ludovic Orban.

Ministrul Transporturilor a detaliat stadiul în care se află celelalte loturi ale Centurii de Sud a Capitalei.

"Pe scurt, autostrada de sud, Centura de Sud a Municipiului Bucureşti, cu cele 3 loturi, 52 de kilometri, telegrafic se prezintă în felul următor: Lotul 1 - 16,9 kilometri, suntem în termenii contractuali pentru realizarea proiectului tehnic, până la sfârşitul lunii septembrie vom primi proiectul tehnic, estimăm că vom da ordinul de începere pentru cei 16,9 kilometri pe data de 5 octombrie, în orice caz în prima parte a lunii octombrie. Lotul 2, cu cei 16,3 kilometri unde suntem astăzi: proiectul tehnic este finalizat pentru întreg tronsonul, avem hotărârea de Guvern privind exproprierile emisă pe 14 august. (...) Lotul 3, cu cei 17,9 kilometri: aici, cum spuneam, din păcate termenul de depunere a proiectului tehnic a expirat, motiv pentru care antreprenorul a fost deja penalizat, sper să-şi revină şi să reintre în ritmul normal pe care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere îl impune", a afirmat Lucian Bode.

În data de 11 august, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC) a autorizat executarea lucrărilor de construire pentru Autostrada de Centură Bucureşti, sectorul de pe raza localităţii Vidra, valoarea lucrărilor autorizate fiind de 59,95 milioane lei, fără TVA.

"Lucrările proiectate sunt situate în partea de sud a municipiului Bucureşti, pe teritoriul judeţului Ilfov, respectiv unitatea administrativ teritorială a localităţii Vidra. Sectorul care face obiectul prezentei autorizaţii se defăşoară între km 69+000 şi km 70+700. (...) Valoarea lucrărilor autorizate: 59.951.232 lei, fără TVA, reprezentând valoarea lucrărilor (construcţii şi instalaţii), declarată de solicitant, înscrisă în cererea de autorizare, conform prevederilor legale", potrivit unui document transmis de minister.

Data de execuţie a lucrărilor este de 30 de luni calculate de la data începerii efective a lucrărilor, anunţată în prealabil. Obiectivul de investiţii face parte din reţeaua TEN-T.

În același timp, prezent la startul lucrărilor, prim-ministrul Ludovic Orban a declarat că autostrada de Centură a Bucureştiului este vitală, iar Guvernul îşi propune ca, până la sfârşitul anului, să semneze toate contractele de proiectare şi execuţie pentru cele patru tronsoane de nord şi să înceapă şi să continue lucrările de construcţie la cele trei tronsoane din sud. 

"Am ţinut să fiu prezent la acest eveniment extrem de important. Practic, astăzi încep lucrările pe primul tronson de autostradă de centură, din cele şapte tronsoane de autostradă care urmează a fi construite. Bucureştiul are nevoie de autostradă de centură, nu de astăzi, nu de ieri, de cel puţin 15 ani de zile. Indicii de trafic arată că traficul pe Centura Bucureştiului este un trafic extrem de aglomerat, de peste 20.000 de mijloace de transport zilnic, necesitatea unei autostrăzi se impune, deja, de la un trafic de peste 16.000 de mijloace de transport zilnic. Această autostradă de centură este vitală pentru Bucureşti", a afirmat Orban.

El a explicat că, la ora actuală, tranzitarea Bucureştiului se face fie pe actuala centură, fie prin oraş.

"Traficul de tranzit prin Bucureşti este de până la 20%. Foarte multe mijloace de transport preferă să intre în Bucureşti, neavând autostradă de centură şi ştim foarte bine că, dacă o iau pe actuala centură, este un timp extrem de îndelungat până reuşesc să ajungă la destinaţie", a adăugat prim-ministrul.

Şeful Executivului a amintit că studiul de fezabilitate pentru această autostradă a fost realizat în 2008.

"Este bine că lucrările încep pe toate tronsoanele autostrăzii de centură. Suntem în progres de la preluarea guvernării. Dacă ne mai lasă unii cu contestaţiile, care, pur şi simplu, nu fac altceva decât să boicoteze ritmul de construcţie a infrastructurii de transport, vom semna până la sfârşitul anului toate contractele de proiectare şi execuţie pe cele patru tronsoane de nord. De asemenea, am încredere că vor începe lucrările de construcţie, până la sfârşitul anului, pe toate cele trei tronsoane din zona de sud - atât pe tronsonul 1, pe tronsonul 2 încep astăzi, cât şi pe tronsonul 3, unde aşteptăm compania care a câştigat să finalizeze proiectul tehnic şi să îndeplinim toate condiţiile pentru a putea da ordinul de începere a lucrărilor de construcţie", a susţinut Orban.

Potrivit acestuia, Guvernul are printre obiective să finalizeze lărgirea la patru benzi pe zona de nord a Autostrăzii de Centură a Capitalei şi, de asemenea, sunt prevăzute patru pasaje de-a lungul tronsonului de sud.

"Din păcate, nu s-a mers pe soluţia lărgirii la patru benzi, aşa cum fusese adoptată soluţia în 2008 - nu din cauza actualului Guvern, ci din cauza opţiunii Guvernelor anterioare. Sigur că este foarte important acum să alocăm toate resursele financiare pentru a putea realiza autostrada de centură a Bucureştiului", a spus Orban.

El a precizat că finanţarea lucrărilor este asigurată din bani europeni.

"În ceea ce priveşte Autostrada de Centură a Bucureştiului ea este finanţată de la bugetul UE, valoarea lucrărilor de peste 1 miliard de euro este acoperită prin finanţări de la bugetul UE ", a precizat premierul. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te